Gilles (21) uit Sint-Eloois-Winkel is ambitieus en richt Iconic Group op: “Uitzendkantoor voor horeca”

Gilles Vens heeft zijn hart verpand aan de horeca. © Frank Meurisse
Wouter Vander Stricht

Gilles Vens (21) wil de horecawereld verder bestormen. Daarom richtte hij de Iconic Group op waaronder hij al zijn activiteiten wil bundelen. “Ondertussen werken we al met drie vaste mensen”, klinkt het ambitieus.

Gilles Vens is uit Sint-Eloois-Winkel afkomstig. Als student was hij al gestart met Iconic Events en ondertussen verdiende hij al zijn sporen door onder meer SERRE naar het Blauwhuis te halen.

“Met de Iconic Group willen we ons aanbod uitbreiden. We blijven horecamedewerkers aanbieden. Bijvoorbeeld op de EOTS-party in Knokke waren alle mensen van ons, maar nu waren we ook full force aanwezig op het EK-dorp in Kortrijk. We maken ons sterk dat er ook altijd een van onze vaste mensen op post is om alles te stroomlijnen. En op grotere events zijn we er zelfs alle drie.”

Ondertussen heeft Gilles een poule van zowat 200 medewerkers bij Iconic People die inzetbaar zijn. Op termijn willen we hiermee onze interimlicentie halen. “Veel jonge mensen, maar ook flexi’s. Bedoeling is om dat aantal tegen na de zomer te verdubbelen”, zegt Gilles die kantoor houdt boven de kinderopvang die zijn ma runt in de Gullegemsestraat in Sint-Eloois-Winkel.

Ultieme droom

Iconic Group wil het ‘uitzendkantoor’ van West- en Oost-Vlaanderen worden als het op horecapersoneel aankomt. “Iedereen krijgt bij ons ook de juiste training. Kwaliteit is ons handelsmerk. We gaan niemand zomaar voor de leeuwen gooien. Er was dit jaar al een topdag waar we 100 mensen tegelijk moesten inzetten.”

Onder de noemer van de Iconic Group wil Gilles ook uitbreiden. “Zo denken we aan Iconic Drivers. We gaan de taxiwereld geen concurrentie aandoen, maar zouden op eigen events wel mensen willen inzetten om de aanwezigen veilig thuis te brengen.”

“We willen onder Iconic Concepts unieke, thematische ervaringen aanbieden: van een pop-up event tot thema-avonden. Onder de naam Consulting kan men een beroep doen op onze knowhow voor de volledige uitwerking van bedrijfs- of openbare evenementen en privéfeesten. Die werken we uit van A tot Z. Maar we denken ook aan een marketingafdeling, de mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos.”

Maar Gilles heeft nog een droom. “Ik denk dat er nog ruimte is voor een goed danscafé. Ik hoop dat voor mijn 25ste te kunnen openen. Maar concrete pistes zijn er nog niet.”

www.iconicgroup.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier