Delhaize Ieper lanceert met Ypr’Enni hun eigen roséwijn. Een deel van de opbrengst wordt geschonken aan VOT Jeugdhulp in Ieper. Later volgen nog een rode en witte variant.
In maart heropende Delhaize Ieper opnieuw de deuren. De nieuwe uitbaters zijn Annelies Himpens en Michiel Masschelein. “Als beginnende uitbaters van de Delhaize merkten we dat er vaak over de winkel gesproken wordt in het dagelijkse leven”, zegt Michiel. “Zo kwamen we tot het besef dat we met de winkel een bepaalde rol kunnen spelen om mensen te verbinden. Meer dan we zelf hadden gedacht is onze winkel dus ook een ontmoetingsplaats. We wilden daar graag iets mee doen en gingen daarom op zoek naar een manier om onze sociale rol wat kracht bij te zetten.”
VOT Jeugdhulp
“In samenspraak met onze wijnexpert Dario kozen we ervoor om een wijn te lanceren en dit ten voordele van een goed doel. Dario kwam met het idee om te kiezen voor VOT (Vereniging Ons Tehuis) Jeugdhulp. We konden onszelf al snel vinden in deze keuze omdat we als jonge ouders zelf veel belang hechten aan een veilige omgeving voor de jeugd. Zij zijn onze toekomst.”
Delhaize Ieper schonk eerder al een cheque aan een ander goed doel. “Met de openingsreceptie van de winkel in maart konden we al ruim 2.500 euro schenken aan Be You, een organisatie die hier naast onze winkel gelegen is en zich ook inzet voor de jongeren. Toen konden de gasten een vrijwillige gift doen, nu hebben we ervoor gekozen om 1 euro per verkochte fles door te storten aan VOT Jeugdhulp.”
Lichtfruitig en droog
Voor de branding lieten ze zich bijstaan door in2red. “We wilden graag een naam en een etiket die eruit springt. De link met Ieper was voor ons prioritair, vandaar dat we uitpakken met een kat. Ook de naam “Ypr’Enni” spreekt voor zich, al was het wel even zoeken naar de schrijfwijze. De wijn zelf omschrijft onze wijnexpert als een super lekkere roséwijn, een typische zomerwijn passend bij zomerse gerechten, barbecue of slaatjes. Absoluut ook een aanrader om te drinken in gezelschap met vrienden en familie. De wijn is lichtfruitig en droog, mooi in evenwicht. De eerste reacties van de klanten zijn alvast positief en ook de verkoop loopt vlot, gelukkig maar, want we bestelden 1.200 flessen. De klanten vragen zelfs al naar ‘de wijn met de kat op’. Er komt trouwens later in het jaar nog een witte en een rode Ypr’Enni, telkens met een uniek etiket in lijn met de rosé. Wie weet wordt het wel een echt collectors item.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier