De start van het EK Voetbal én de heropstart van de eventsector zijn een godsgeschenk voor de Vlaamse vlaggenfabrikanten. “Het land komt na corona in een stroomversnelling weer tot leven, waardoor er nauwelijks tijd is voor import. De ideale kans voor onze lokale spelers om te laten zien wat ze waard zijn,” vertelt Jean Van Houtryve van Visix Brand Shiners uit Lokeren en Roeselare.
Duivelsgekte
Het hele land schaart zich als een blok achter ons nationaal elftal. Jean Van Houtryve: “De Rode Duivelskoorts slaat duidelijk weer toe. We zagen de voorbije weken al een enorme stijging in de verkoop van onze Belgische driekleur en we verwachten ons aan meer. Bij Visix Brand Shiners hebben we altijd een ruime voorraad Belgische vlaggen in verschillende formaten. Toch is een stijging van 4.000 extra verkochte exemplaren ook voor ons een aangename verrassing.”
“De EK-gekte beperkt zich dit jaar echter niet enkel tot vlaggen. Naast de gratis supportersvlaggen die we aanbieden aan onze klanten, ontwikkelden we ook mondmaskers in EK-thema. Een voltreffer, zo blijkt, want ze gaan als zoete broodjes de deur uit. Veilig én in thema samen vieren, zit duidelijk in de lift.” (lacht)
Heropstart eventsector
Dankzij de recente versoepelingen van de coronamaatregelen krijgt ook de eventsector weer wat ademruimte. De sector zet alles op alles om deze zomer op een creatieve en veilige manier heel wat mogelijk te maken.
“De bestellingen van standenbouwers, festivaluitbaters en andere events stromen dan ook vlot binnen. Opvallend is dat er dit jaar veel meer vraag is naar bedrukte panelen en tussenschotten. Zo kan men een veilige afstand bewaren, zonder afbreuk te doen aan de feestvreugde. Als ik alleen al kijk naar de bestellingen die bij ons zijn binnengekomen, belooft de zomer rooskleurig te worden én zullen we van heel wat mooie events kunnen genieten”, besluit Jean Van Houtryve.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier