Van 8 mei tot 24 oktober 2021 vindt de derde editie van Triënnale Brugge plaats, het driejaarlijkse kunstenparcours waarbij een selectie kunstenaars en architecten nieuwe en tijdelijke installaties in de historische van de werelderfgoedstad plaatsen. Op donderdag 14 april lanceert Triënnale Brugge een vijfdelige podcast over de geschiedenis van Brugge en de relatie van de stad met kunst en architectuur.
Om de Triënnale Brugge en het thema van dit jaar, TraumA, beter te kunnen begrijpen, maakte het team van Triënnale Brugge een podcast die de luisteraar meeneemt op ontdekkingstocht doorheen een mogelijke geschiedenis van Brugge én achter de schermen van kunst en architectuur in de stad.
In vijf afleveringen van ongeveer 20 minuten gaat deze podcast dieper in op de geschiedenis van Brugge en haar relatie met kunst en architectuur. “ Deze podcast is de ideale voorbereiding voor een bezoek aan Triënnale Brugge, of voor wie gewoon meer wil weten over de stad Brugge, haar soms duistere geschiedenis, haar eerste toeristische stapjes, het ontstaan van Triënnale Brugge, het thema van deze editie en de installaties die deze zomer te zien zullen zijn in de Brugse binnenstad”, zegt de Brguse burgemeester Dirk de fauw.
Vijf afleveringen
De podcast wordt op 14 april gelanceerd en is ter beschikking via Spotify. De eerste aflevering gaat op zoek naar de herkomst van Brugge als stad en duikt in haar soms duistere geschiedenis. In de tweede aflevering loopt architectuur als een rode draad doorheen de Brugse geschiedenis. De derde aflevering legt de focus op kunst en de beleving van kunst in de stad Brugge. De vierde aflevering gaat dieper in op het thema van Triënnale Brugge 2021: TraumA, en legt de gelaagdheid van de stad bloot. De vijfde en laatste aflevering duikt de stad in en bespreekt het werk van een aantal kunstenaars en architecten aan de hand van historische plaatsen en gebeurtenissen in Brugge.
Info : www.triennalebrugge.be
Voor de padcasts: https://open.spotify.com/show/11VFAACBmecYwrRyeVz9rt?si=Nc31lfNTQ7-xYh4gi5Zglg&nd=1
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier