Oostendse Dj Dimaro brengt exclusieve kledinglijn uit voor 20ste verjaardag: “Heel veel dj’s kozen een genre, ik durfde alles spelen”

Mario Willems (46) staat als Dj Dimaro al vijftien jaar op Tomorrowland. © JRO
Jeffrey Roos
Jeffrey Roos Medewerker KW

Twintig jaar geleden begon hij met draaien in een café in de Oostendse uitgaansbuurt. Ondertussen staat Mario Willems (46) als Dj Dimaro al vijftien jaar op Tomorrowland, draait hij elke editie op Ostend Beach en was hij als dj te gast in onder andere China, Frankrijk, Duitsland en Amerika. Voor zijn twintigste verjaardag brengt hij nu een exclusieve kledinglijn op de markt.

We schrijven 2004: de nog jonge Mario draait in café Eclips in de Oostendse uitgaansbuurt. Dat bleek meteen een succes, want enkele weken later draait hij in Le Dôme. Le Dôme was in die tijd hét toonaangevend danscafé van Oostende.

“Iedereen wou in Le Dôme zijn, het was the place to be”, herinnert Mario zich nog. Het was dan ook in Le Dôme dat zijn bekendheid begon te groeien, in Oostende, maar ook daarbuiten. “Anderhalve maand na mijn eerste set in Le Dôme, draaide ik al in discotheek Nosotros in Torhout. Daar stond ik meteen te draaien voor drieduizend man.”

Snel

Vanaf dan ging het snel voor de Oostendenaar. “Vrij snel daarna was ik actief in de Overpoort in Gent en na een vijftal weken werd ik gevraagd voor de Carré in Willebroek. Hoe het komt dat het zo snel ging? Ik was een commerciële dj. Heel veel dj’s kozen een genre, ik durfde alles spelen.”

Anno 2024 staat Dimaro al vijftien jaar op Tomorrowland, speelt hij elke editie van Ostend Beach en staat hij ook al vijf jaar op de Paulusfeesten. Grote menigtes kennen voor Mario dan ook geen geheimen meer. En na 20 jaar denk hij nog niet aan stoppen.

“Ik probeer mezelf telkens heruit te vinden. Ook nu: met een exclusieve kledinglijn. Ik krijg eigenlijk al langer de vraag of ik niets heb met mijn logo op. Ik heb voor mijn twintigste verjaardag een eigen logo ontworpen en dat werd gedrukt op T-shirts. Na de zomer komt daar ook een jeansjas en een pull bij”, aldus de Oostendse dj.

De D en O in het logo staan voor Dimaro en de twee strepen staan voor elk tien jaar activiteit als dj. “Het moest universeel zijn en stylish. We verkopen nu vijftig limited edition T-shirts in samenwerking met Menz Oostende. De kledij zal hier te verkrijgen zijn, maar ook via mijn website. Ik kijk er nu al naar uit om komend weekend op Ostend Beach mensen met mijn logo te zien rondlopen”, besluit dj Dimaro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier