Kunstenaar Jeremiah Persyn maakte hoopgevende beelden voor Bedrijvig Brugge

We herkennen v.l.n.r.: Christopher Strubbe, Dries François, Jeremiah Persyn, Nicolas Pierloot en Jean-Pierre Royaux. (foto Davy Coghe)©Davy Coghe Davy Coghe
We herkennen v.l.n.r.: Christopher Strubbe, Dries François, Jeremiah Persyn, Nicolas Pierloot en Jean-Pierre Royaux. (foto Davy Coghe)©Davy Coghe Davy Coghe
Piet De Ville
Piet De Ville Medewerker KW

Op drie locaties op de bedrijventerreinen in het noorden van Brugge verschijnen grote banners met een tekening en hoopgevende boodschap van de hand van kunstenaar Jeremiah Persyn. Met dit initiatief wil het bestuur van Bedrijvig Brugge haar leden-ondernemers in moeilijke tijden een hart onder de riem steken.

Bedrijvig Brugge, de belangenvereniging van en voor ondernemers in de Brugse regio, organiseert in ‘normale tijden’ minstens drie evenementen waar de aangesloten ondernemers elkaar in een ontspannen sfeer, niet zelden bij een hapje en een drankje, kunnen ontmoeten. In deze periode van het jaar zou normaal hét ontmoetingsmoment van het jaar, de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie, moeten plaats vinden maar daar besliste het coronavirus dus anders over. “De vinger aan de pols houden bij onze leden is enorm belangrijk”, zegt voorzitter Dries François, zaakvoerder van vastgoedbedrijf Immo François.

Alternatieven

“Noodgedwongen moeten we nu op zoeken naar alternatieven om de band met onze leden te onderhouden. En we kozen voor een creatief alternatief. In het straatbeeld van onze bedrijventerreinen zie je vanaf dit weekend drie reuzengrote spandoeken van vijf bij acht meter opduiken. Daarop komen drie unieke tekeningen van de Brugse streetartist Jeremiah Persyn. Bij elke banner komt de slogan ‘Bedrijvig Brugge wenst je veerkracht om te blijven ondernemen’.”

De tekeningen moeten de gedrevenheid en het enthousiasme van de ondernemers symboliseren en de slogan verwijst naar het boek ‘Veerkracht’ van ondernemer Bram Van Damme dat door het bestuur van Bedrijvig Brugge onlangs aan alle leden werd bezorgd. “Ik ben met Bedrijvig Brugge in contact gekomen doordat mijn vriendin Sarah Van Daele, waarmee ik samen het bedrijfje Sarazon Creative run, er al eerder mee samenwerkte. Sarah is regisseur en maakte toen, in 2018, een film over het wel en week van enkele ondernemers”, vertelt Jeremiah. “Toen de mensen van Bedrijvig Brugge me vroegen om het thema ‘ondernemen’ in een beeld te vatten, moest ik toch even goed nadenken. Ik heb toen gekozen voor drie herkenbare figuren: een werkman, een (auto)verkoper en een architecte; om zo de diversiteit en de verschillende mogelijkheden binnen het ondernemersveld te symboliseren. Op de drie banners staat telkens een andere figuur centraal en de andere twee er dus achter. Het was voor mij best wel een leuk project en ik vind het vooral belangrijk dat ondernemers elkaar steunen in deze moeilijke tijden.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier