Beeldschermengroep Barco heeft dzine overgenomen, een bedrijf uit Kortrijk dat gespecialiseerd is in het verspreiden van informatie via beeldschermen voor specifieke doelgroepen, bijvoorbeeld in ziekenhuizen of winkelcentra.
Het precieze overnamebedrag is niet bekend, maar ligt volgens Barco “lager dan de jaarlijkse omzet van dzine (9,7 miljoen euro)”. De overname past in de strategie van Barco om zich te positioneren als leverancier van kant-en-klare oplossingen op de markt van digitale signalisatie. Barco ontwikkelt vooral hardware, terwijl dzine op zijn beurt een pionier is in de ontwikkeling van software-oplossingen om de boodschappen te creëren en beheren.
Sterker
“Door onze krachten te bundelen, kunnen beide ondernemingen nieuwe verkoopkansen creëren die onze positie de komende jaren zal versterken”, zegt Paul Matthijs, vicevoorzitter van Barco’s Video en Lighting Solutions-afdeling. Dzine werd opgericht in 1992 en is actief in meer dan 55 landen. Bij het bedrijf werken ruim 45 mensen, die nu deel zullen uitmaken van de Barco-groep.
(Belga/BS)
Meer hierover in het nieuws op WTV vanaf 18u00.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier