Nieuw muziekprogramma ‘Hit Fabriek’ is initiatief van Glenn Robbins uit Kanegem en Angelo Janssens uit Oostende: “Met enkel de beste, leukste én mooiste nummers!”
Glenn Robbins en Angelo Janssens presenteren met veel enthousiasme het nieuwe muziekprogramma “Hit Fabriek”, een innovatief televisieconcept dat zich richt op de promotie van bestaand en nieuw talent én nieuwe muziek uit België en Nederland. Dit programma wordt geproduceerd door Glenn Robbins en Angelo Janssens, in samenwerking met een getalenteerd en gepassioneerd team. Hun ambitie is om een platform te bieden voor opkomende artiesten en hen te verbinden met een breder publiek via een unieke samenwerking met de grotere radiozenders en andere belanghebbenden uit de muzieksector. “Hier is volgens ons wel nood aan. Buiten gerenommeerde station MENT TV en Eclips is er nog weinig plaats voor deze artiesten”, zegt het tweetal.
Glenn Robbins is geen onbekende in de muziekwereld en draait al een hele poos mee, weet goed van minder goed te onderscheiden en kent vele artiesten. Hij is ook het creatief brein achter dit programma, waar hij al twee jaar mee bezig is. Samen met zijn partner Lieven Geldhof runnen ze een mooi bedrijf dat zich toelegt op verhuur campers, platenlabel en evenementen organiseren. Daarnaast werkt hij ook nog voor een Zwitsers bedrijf als Sales Manager. Stil zitten zit niet in zijn genen.
Angelo Janssens is het technisch brein en zaakvoerder van TV Company.
‘Hit Fabriek’ richt zich volledig op nieuwe muziek. Enkel gloednieuwe nummers (zowel covers als eigen nummers), zowel uit België als Nederland, komen aan bod. Het programma streeft naar het hoogste niveau en van een artistieke kwaliteit in de selectie, er zal in elke aflevering een Top 15 worden samengesteld. Deze lijst wordt gecreëerd in nauwe samenwerking met vakmensen uit de muziekwereld, zoals muzieksamenstellers, radiostations en media. Ook zullen ze aandacht hebben naar hoe een artiest zich in het medialandschap gedraagt en voorkomt. “We willen ten aller tijden vermijden om individuen te weren, die het programma in een minder fraai zicht plaatst. We streven naar het totaalplaatje”, stipt men aan.
“De opnamen zullen plaatsvinden in Eeklo, in aanwezigheid van een livepubliek, wat zorgt voor een dynamische en levendige sfeer. Daarnaast zal er ruimte zijn voor pers en radiostations om artiesten achter de schermen te interviewen, wat de betrokkenheid van verschillende mediakanalen vergroot. Het moet een place-to-be worden voor de hele muziekbusiness uit België en Nederland. Ook zijn er al contacten met internationale artiesten die toch wel oor hebben naar ons concept.” De opnames worden uitgevoerd door een enthousiast en professioneel team van TV Company uit Oostende. Artiesten zullen zowel liveoptreden als playback kunnen doen, afhankelijk van hun voorkeur. Dankzij een hypermoderne regiewagen en zowel vaste als mobiele camera’s worden alle opnamen met de hoogste kwaliteit gemonteerd en klaargemaakt voor uitzending. De presentatie van het programma ligt in de vertrouwde handen van (nog in onderhandeling), ervaren presentatoren die het programma met charme en expertise zullen leiden. Zij zullen een sfeer van toegankelijkheid en entertainment creëren die zowel artiesten als kijkers aanspreekt. Een team van visagisten en kappers zal paraat staan om de artiesten klaar te stomen voor de opnames. Er zal ook kunnen worden gekozen om dansers, backing enz. op het podium te zetten. Alsook als ze bandje willen achter hen.”
De officiële start van ‘Hit Fabriek’ is gepland voor 20 januari 2025, een feestelijke avond waar zowel publiek (tegen betaling) als pers, producers, artiesten, platenlabels en sponsors (gratis) worden uitgenodigd. Dit zal een exclusieve en onvergetelijke lancering zijn, waarmee we direct een sterke band opbouwen met zowel onze kijkers als de muziekindustrie. In eerste instantie zal “Hit Fabriek” om de veertien dagen worden uitgezonden, met het doel om na verloop van tijd wekelijks uit te zenden. Dit zal ons in staat stellen om consistent nieuwe artiesten en nummers te presenteren en ons publiek aan ons te binden. Maar we willen eerst groeien.
“Met “Hit Fabriek” bieden we een uniek en ambitieus muziekprogramma dat een podium geeft aan nieuw talent uit België en Nederland. We zijn ervan overtuigd dat dit programma niet alleen een succes zal zijn voor de artiesten, maar ook een waardevolle toevoeging voor mediapartners, sponsors en de muziekindustrie als geheel. We weten dat er al veel programma’s in de markt zijn, maar ons programma zal onderscheid maken daar zijn we zeker van. Het is geen praatprogramma, geen wie kent wie programma, enz. Nee! Het programma zal worden gemaakt door media, radio’s enz. Enkel de beste, leukste, mooiste nummers zullen aanbod komen.” (PADI)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier