De Romeo’s worden in hun favoriete frituur verrast met een award voor 5 miljoen verkochte ‘De Romeo’s Frikandel XXL’-en
Het was even schrikken voor Davy Gilles, Gunther Levi en Chris Van Tongelen toen ze in hun favoriete frituur hun bestelling doorgaven. Als klap op de (figuurlijke!) vuurpijl werden De Romeo’s er verrast met een speciale award voor de verkoop van méér dan 5.000.000 stuks van ‘ De Romeo’s Frikandel XXL’ .
Drie jaar geleden werd hun populaire frituursnack op Valentijn in ons land gelanceerd en ondertussen heeft het trio voor duizenden km’s worsten verkocht, goed voor een afstand van Hamont (waar ze worden geproduceerd) tot Malaga . “Als je snel rekent, wordt er in België elke minuut 1 meter van onze worst gegeten. Dat is pure waanzin”, klinkt het bij het trio. Per verkocht stuk doneren De Romeo’s, samen met producent Vanreusel , een bedrag aan Make-A-Wish ® , een non-profitorganisatie die hiermee de wensen van kinderen met een levensbedreigde ziekte vervult. “In het eerste jaar was dat 11.500 euro . Samen met de verkoop is dat bedrag in het tweede jaar gestegen naar 12.500 euro, waardoor we in totaal al 24.000 euro hebben overgemaakt. We verwachten dat we het derde jaar kunnen afsluiten met een nog grotere bijdragen, want in coronatijden blijft ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ fier overeind en wordt hij nog meer besteld en gegeten. Uit rondvraag blijkt dat mensen hem ontzettend lekker vinden omwille van zijn smaak en het feit dat hij gemaakt is op basis van kip. Daarnaast vindt men het ook prettig dat men op die manier zelf een steentje kan bijdragen aan het goede doel, waardoor de frikandel een voltreffer is en haast wekelijks op de frituurlijstjes staat. In Vlaanderen is hij razend populair, maar ook in Wallonië doet hij het goed én ook in Nederland wint hij aan populariteit”, zegt Maurice De Kroon, marketing manager bij Vanreusel.
Met een brede glimlach namen De Romeo’s de award voor de verkoop van meer dan 5.000.000 stuks van ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ in ontvangst. Davy Gilles deed dat in frituur Frit Enzo in Westerlo: “Ik kom hier regelmatig en hier weten ze dat onze frikandel altijd op mijn lijstje staat als ik bestel. Ja, ik eet hem zelf heel graag. Ik ben ontzettend fier en trots op deze award. We hebben ondertussen al veel meer worsten verkocht dan we ooit cd’s zullen verkopen vermoed ik ( lacht ).” Voor Chris Van Tongelen is een bezoek aan de Berlaarse frituur ‘De Balderhei’ een hoogtepunt: “Dat is hét moment waar we met z’n allen naar uitkijken. Naast mijn bestelling is dit een mooie traktatie en wederom een mijlpaal die we bereiken. Ik merk het aan mezelf, maar mensen bestellen in coronatijden makkelijker onze frikandel XXL, voor zichzelf of om te delen met anderen én dat is fijn.”
In het Hulshoutse frituur Den Hangar komt Gunther Levi regelmatig over de vloer. “Ik probeer mij in te houden als ik mijn bestelling doorgeef, maar naast onze frikandel zit er altijd wel een folieke bij dat mijn oog dan heeft gespot in de toonbank ( lacht ). Dat is altijd iets anders, want ik verras graag en word ook zelf graag verrast. De Romeo’s zijn inderdaad heel fier op hun worst, blij en dankbaar dat de mensen hem zo lekker vinden en zo enthousiast blijven reageren, waardoor we met z’n allen ook kunnen blijven doneren aan Make-A-Wish ®.” (PADI)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier