Al oogt de nieuwste Mustang gestroomlijnder en atletischer dan ooit tevoren, toch behoudt het koetswerk zijn onmiddellijk herkenbare karakter dat doorheen de meer dan 50 jaar productie verder werd verfijnd. De koetswerkaanpassingen zijn vooral aan de voorkant te noteren. Zo opteerde de constructeur voor een nieuwe voorbumper, werd het rooster 11 cm lager in ...

Al oogt de nieuwste Mustang gestroomlijnder en atletischer dan ooit tevoren, toch behoudt het koetswerk zijn onmiddellijk herkenbare karakter dat doorheen de meer dan 50 jaar productie verder werd verfijnd. De koetswerkaanpassingen zijn vooral aan de voorkant te noteren. Zo opteerde de constructeur voor een nieuwe voorbumper, werd het rooster 11 cm lager in het front geplaatst en zijn er nu twee luchtinlaten in de motorkap. Het nieuwe Mustang-interieur ziet er duidelijk kwalitatiever uit dan vroeger. Voor het dashboard gebruikten ze beduidend mooiere materialen. De bestuurder kijkt uit op een personaliseerbaar, volledig digitaal lcd-instrumentenbord, waarbij de informatieweergave wordt aangepast aan de geselecteerde rijmodus (Normal, Sport, Track en Snow/Wet) en dat naar het voorbeeld van de Ford GT. De nieuwe Mustang wordt aangeboden met een compleet gamma rijhulpsystemen zoals Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie om frontale aanrijdingen met voetgangers te helpen vermijden. Nog altijd kan je als krachtbron voor de Ford Mustang kiezen voor een vier- of achtcilinder. Beide lopen op benzine. Eerstgenoemde springt wel zuiniger om met de brandstof. De nieuwste Mustang is optioneel leverbaar met een MagneRide-ophanging die bliksemsnel kan reageren op wisselende wegomstandigheden. In de schokdempers zit een unieke vloeistof, die elektronisch kan worden gestimuleerd om naargelang het rijscenario een hogere of lagere dempingsweerstand te bieden. Sensoren meten de omstandigheden duizend keer per seconde. (Rudy Horrie)Voor meer relevante informatie, zie ook Tweedehands Ford Mustang te koop