Voormalige dj runt nu zijn eigen evenementenbureau ‘Chapter Seven’

© Davy Coghe
Stefaan Van Volcem
Stefaan Van Volcem Freelance journalist KW

Het bedenken van concepten zit Steven Desmet in het bloed. Begin 2016 kreeg hij op de uitreiking van de ‘Best of Brugge’-awards een trofee voor zijn succesvolle fuifreeks One Night Stand als Beste Party. Na als projectmanager proefgedraaid te hebben bij het Brugse evenementenbureau MeetMarcel stampte hij zijn eigen eventkantoor Chapter Seven uit de grond.

Steven Desmet (26) groeide op in Sint-Michiels. Na vijf jaar Wetenschappen-Moderne Talen gevolgd te hebben in de Frères rondde hij zijn secundair onderwijs af met een jaar Humane Wetenschappen. “Ik was toen al volop bezig met de organisatie van fuiven in en rond Brugge”, zegt Desmet. “In totaal 26 party’s, goed voor 16.300 personen en een kleine 90.000 drankjes, een rij bekers van Brugge tot Brussel. (lacht) Niet tot in Boom, waar ik onder mijn pseudoniem dj Steve Rush verschillende malen mocht draaien op Tomorrowland.”

Gebeten door de organisatiemicrobe koos hij voor een opleiding Event- en Projectmanagement aan de Arteveldehogeschool campus Kantienberg in Gent, een studie die hij met onderscheiding voltooide. Na zijn studies, in 2015, werd Desmet verkozen tot ‘Beste student-ondernemer’.

MeetMarcel magazine

“Mijn eerste werkervaringen deed ik op bij het Brugse evenementenbureau MeetMarcel. Bij wijze van originele sollicitatie creëerde ik een MeetMarcel Magazine, waar mijn toekomstige werkgever een jaarabonnement op kon winnen door middel van… kraslotjes. I was in“, juicht Desmet. “Mijn werkgevers gooiden me meteen voor de leeuwen, want als startende eventmanager moest ik een concept ontwikkelen voor de lancering van de Audi A8.”

Een verteller van verhalen

De Bruggeling, die ondertussen in de binnenstad woont, geeft aan dat vandaag velen een evenement kunnen organiseren, maar dat het inmiddels niet meer alleen om de praktische kant draait. Op die manier probeert hij als jonge ondernemer het verschil te maken. “Evenementenbureaus zijn anno 2020 veeleer creatieve bureaus”, merkt hij op. “Aan elk evenement moet je een ziel en karakter toevoegen. Storylines zijn heel belangrijk. Daarom beschouw ik me ook meer een verteller van verhalen, die hopelijk in een authentieke en unieke totaalbeleving resulteren met een belangrijke toegevoegde waarde. Dit spreekt ook uit mijn firmanaam Chapter Seven. Of het nu gaat om bedrijfsfeesten, productvoorstellingen, beurzen of zelfs babyborrels en instuifparty’s, ik schrijf mee aan de hoofdstukken in het leven van mijn klanten, zowel personen als bedrijven. En die Seven koos ik, omdat het voor velen het populairste geluksgetal is.”

In de lappenmand

Desmet geeft ruiterlijk toe dat ook zijn sector door het coronavirus momenteel in de lappenmand ligt. “Ik stel een enorm domino-effect vast. Klanten annuleren events, waarna wij opdrachten voor subleveranciers als tentenbouwers en cateraars dienen te annuleren. Wat ook een streep door de rekening is voor freelance krachten en andere subleveranciers. Ik vrees dat wij als bedrijfsbranche deze periode figuurlijk moeten uitzieken, om er, als de economie opnieuw aantrekt, weer met volle goesting in te vliegen.” (SVV)

Info: www.chapterseven.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier