Vlas en Sportiv lanceren nieuw logo, website en huisstijl
VlaS en Sportiv is een koepel van volkssportbonden en -clubs en heeft samen als doel de beoefening van volkssporten in wedstrijdverband optimaal te promoten en clubs te ondersteunen in hun werking.
Het is een gedreven sportorganisatie van bijna 400 clubs, 10.000 leden en acht bonden onder leiding van Bruggeling Nicolas Dezeure als directeur. De 26 verschillende zogenaamde traditionele sporten worden tevens grotendeels in West-Vlaanderen beoefend, zoals kruisboogschieten, staande en liggende wip, krulbol, katapultschieten, short mat bowls, kegelen, touwtrekken, sjoelen, karabijnschieten en zo meer.
Vlas en Sportiv, met een secretariaat aan de achterzijde van de Gulden Kamer in Sint-Kruis, heeft een nieuwe identiteit, moet het merk Vlas nog beter kunnen uitdragen en zorgen voor meer herkenbaarheid in gans Vlaanderen. “Het logo, vormgeving en huisstijl waren na twintig jaar aan vernieuwing toe”, vindt directeur Nicolas Dezeure (47).
Hij is eigenlijk een Diksmuidenaar die na zijn studies in Leuven naar Brugge terugkeerde. En is sedert november 2019 bij VlaS/Sportiv actief als directeur. “Het nieuwe logo weerspiegelt dynamiek, creativiteit en onze blik vooruit. Het is een herkenbaar beeldmerk met respect voor onze geschiedenis en trots voor de organisatie die we vandaag zijn en die we in de toekomst willen zijn. Sterk in volkssport”, benadrukt Dezeure.
“Fotografie zal een nog grotere rol spelen in alle vormen van onze communicatie en promotie. Een sterk merk is ook een slim merk. In ons meest recente beleidsplan legden we accenten op digitalisering, communicatie, jeugd en diversiteit. In combinatie met de verjaardag van het 20 jaar oude logo zorgde dit voor een ideaal moment om die wijzigingen ook effectief door te voeren.”
De organisatie lanceerde tevens een gloednieuwe website, een heuse digitale hub voor de 26 sporten die VLAS en Sportiv vandaag vertegenwoordigen en alle sociale media kanalen die daar in deze tijden onvermijdelijk bij horen. “De vorige website dateert, net als het logo, al van bijna 2 decennia geleden en was op alle vlakken aan vernieuwing toe. Nu zijn we klaar voor een mooie toekomst”, besluit directeur Dezeure. (ACR)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier