Stad Kortrijk wint Communicatieprijs met een reiskaartje dat de kids-ID promoot, gemeente Middelkerke kaapt Publieksprijs weg

Kortrijk wint de Communicatieprijs 2018 van Kortom, de vereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie. Ook Middelkerke valt in de prijzen. De gemeente wint de Publieksprijs met ‘Machtig Middelkerke’.

© GF

Kortrijk sleept de prijs in de wacht voor een reiskaartje dat verstuurd werd naar alle kinderen die de kids-ID moesten vernieuwen, om zo te vermijden dat gezinnen hun familiereis moesten cancelen. De campagne met het reiskaartje werd uit meer dan 24 inzendingen geselecteerd als de winnaar voor de Kortom-Communicatieprijs. “De jury koos voor het reiskaartje van Kortrijk omdat we het een voorbeeld vinden voor andere publieke organisaties”, aldus Kristien Vermoessen, juryvoorzitter van de Kortom-Communicatieprijs.

Stad Kortrijk wint Communicatieprijs met een reiskaartje dat de kids-ID promoot, gemeente Middelkerke kaapt Publieksprijs weg

“Dit is de essentie van een goede communicatie: het Kortrijkse team zag een nood bij de bevolking en loste dit op met een positieve en anticiperende communicatieactie. Met een beperkt budget en een goed idee heeft Kortrijk succesvol ingezet op een goede dienstverlening.”

Naast Kortrijk was er nog een West-Vlaamse winnaar: Middelkerke. De gemeente wint de Publieksprijs met ‘Machtig Middelkerke’, een participatieproject waarbij inwoners, verblijvers en toeristen helpen om het beeldmateriaal over de gemeente te bepalen.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.