Zes enthousiaste studenten van de Hogeschool VIVES Kortrijk hebben een unieke onderneming opgericht met een belangrijke missie: jongeren stimuleren om betere keuzes te maken op het vlak van voeding en beweging. Hun bedrijf, EveryBodyCounts, richt zich specifiek op medestudenten en gebruikt sociale media als platform om hun boodschap op een leuke en toegankelijke manier te verspreiden.
Het team van EveryBodyCounts bestaat uit studenten uit het studiegebied Sociaal Agogische Werk. “Onze missie is helder: jongeren bewust maken van hun gezondheid en hen aanmoedigen om gezondere keuzes te maken. Via platforms zoals Instagram, TikTok en YouTube delen we entertainende en informatieve content, variërend van gezonde recepten, workout-routines tot tips voor een evenwichtig dieet”, vertelt Victor De Moor.
EBC is uniek
Wat EveryBodyCounts uniek maakt, is de combinatie van expertise en begrip. Het team werkt nauw samen met kinesisten en diëtisten om ervoor te zorgen dat alle gedeelde informatie klopt en betrouwbaar is. “Tegelijkertijd weten wij, als studenten zelf, precies waar onze doelgroep behoefte aan heeft, dat maakt dit onze content uniek en zeer herkenbaar.”
Succesvolle campagnes
De impact van EveryBodyCounts is al zichtbaar op de campus van VIVES en daarbuiten. Hun campagnes op de ‘Sinksenfeesten’ en ‘Kortrijk Loopt’ hebben veel enthousiaste deelnemers getrokken. “Het is geweldig om te zien hoeveel studenten geïnspireerd raken om gezondere keuzes te maken”, aldus Victor.
Toekomstplannen
Met hun enthousiasme en innovatieve aanpak is EveryBodyCounts goed op weg om een blijvende positieve impact te maken op de gezondheid en het welzijn van de jongeren in Kortrijk en omstreken. “EveryBodyCounts is zeker van plan om het bereik verder uit te breiden en nog meer campagnes te organiseren. We willen een echte community opbouwen waar jongeren elkaar motiveren om die gezonde keuzes te maken”, vult Jonas Hostyn aan. “Gezondheid moet voor iedereen toegankelijk en leuk zijn.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier