Enkele studenten van de opleiding eventmanagement vonden de actie uit en werkten ze met Vives-docenten en met de steun va Horeca West-Vlaanderen verder uit. Restauranthouders konden hun klanten gedurende twee maanden warm om 1 euro extra te betalen. Het geld ging in donatieboxen. Niet minder dan 74 restaurants in onze provincie namen deel aan de actie en dat leverde, zo telde Jan Despiegelaere van het Streekfonds West-Vlaanderen uit, 80 kg aan munten op.

"Het was nog een hele klus om ze bij de Nationale Bank te krijgen en om het geld van daaruit op een rekening te krijgen," vertelde Jan Despiegelaere.

Horeca West-Vlaanderen, Vives, Atelier Pierre die voor de donatieboxen zorgde, Chocolaterie Van Parys, Focus Advertising en RMG-media KW, Steps Magazine, FocusWTV hielpen mee aan de campagne.

Gouverneur Decaluwé prees de initiatiefnemers en de deelnemende restaurants. Hij noemde het een bijzonder geslaagde vorm van crowdfunding en van micro-krediet. "Het succes van de actie dit jaar zet alle participanten aan om ook volgende jaar met zo'n actie uit te pakken en om nog meer restaurants te laten meewerken", zei hij.

Volgens Jan Despiegelaere waren niet alleen de restauranthouders tevreden over het opzet en het verloop van de actie, maar waren ook de klanten die een euro doneerden, heel tevreden. Ze vonden het belangrijk om ook eens projecten uit eigen streek te kunnen steunen.

Enkele studenten van de opleiding eventmanagement vonden de actie uit en werkten ze met Vives-docenten en met de steun va Horeca West-Vlaanderen verder uit. Restauranthouders konden hun klanten gedurende twee maanden warm om 1 euro extra te betalen. Het geld ging in donatieboxen. Niet minder dan 74 restaurants in onze provincie namen deel aan de actie en dat leverde, zo telde Jan Despiegelaere van het Streekfonds West-Vlaanderen uit, 80 kg aan munten op."Het was nog een hele klus om ze bij de Nationale Bank te krijgen en om het geld van daaruit op een rekening te krijgen," vertelde Jan Despiegelaere.Horeca West-Vlaanderen, Vives, Atelier Pierre die voor de donatieboxen zorgde, Chocolaterie Van Parys, Focus Advertising en RMG-media KW, Steps Magazine, FocusWTV hielpen mee aan de campagne.Gouverneur Decaluwé prees de initiatiefnemers en de deelnemende restaurants. Hij noemde het een bijzonder geslaagde vorm van crowdfunding en van micro-krediet. "Het succes van de actie dit jaar zet alle participanten aan om ook volgende jaar met zo'n actie uit te pakken en om nog meer restaurants te laten meewerken", zei hij.Volgens Jan Despiegelaere waren niet alleen de restauranthouders tevreden over het opzet en het verloop van de actie, maar waren ook de klanten die een euro doneerden, heel tevreden. Ze vonden het belangrijk om ook eens projecten uit eigen streek te kunnen steunen.