Nieuwe campagne moet imago van Oostende de hoogte instuwen

Vlnr. Vicky Pettens (departementsdirecteur publieke relaties), burgemeester Bart Tommelein en Bregt Vermeulen (directeur stadsmarketing en communicatie). © (Foto JRO)
Jeffrey Roos
Jeffrey Roos Medewerker KW

De Stad Oostende en Toerisme Oostende willen het imago van de stad opkrikken en lanceren daarvoor de opvallende campagne: ‘Karakter is Oostende’. Een video die het karakter van de stad weergeeft staat centraal in de campagne.

“Oostende is een stad met een eigen DNA, een eigen karakter”, legt burgemeester Bart Tommelein. “Dat willen we in deze campagne tonen. We willen Oostende profileren met een duidelijke identiteit. Niet alleen voor de Oostendenaars, maar ook voor de tweedeverblijvers en alle andere bezoekers van onze stad die hier hun hart verloren hebben. Oostende is een stad die bruist van energie. Er is een rijk cultureel aanbod, er zijn maritieme tradities, er is kwalitatieve horeca en shopping, we hebben een haven die inzet op blauwe economie en duurzame innovaties, er is de luchthaven, het eindstation. Oostende is vooral heel veel op een kleine oppervlakte.”

De video die het karakter van de stad toont werd afgelopen zomer ingeblikt. Daarvoor werd vorig jaar al een oproep gelanceerd naar figuranten. In de video zijn dan ook heel wat Oostendenaars te bewonderen. De campagnevideo is een samensmelting van iconische gebouwen en monumenten, Oostendse tradities en innovaties, maar ook karaktervolle figuren, samen tot één sterk verhaal dat de identiteit van de stad weerspiegelt. De campagne verschijnt binnenkort in het straatbeeld op grote borden en in het stadsmagazine ‘De Grote Klok’. De video zal dan weer vlak voor elke film in Kinepolis Oostende te zien zijn, maar ook op sociale media en via VTM ‘on demand’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier