Moeder en drie kinderen slachtoffer van CO-intoxicatie

Redactie KW

Een moeder en haar drie kinderen zijn in hun woning in de Arendstraat in de Arendswijk in Harelbeke bedwelmd geraakt door een CO-intoxicatie. Ze werden opgenomen in het ziekenhuis. Intussen zijn ze opnieuw thuis.

De intoxicatie zou veroorzaakt zijn door een constructiefout aan de verwarmingsinstallatie. De vader van het gezin verwittigde de hulpdiensten nadat hij zijn kinderen bedwelmd door CO in de woning vond. Ook de moeder was bedwelmd. Ze werden alle vier naar het ziekenhuis overgebracht.

“De slachtoffers zijn niet in levensgevaar”, aldus Kris Crepel, woordvoerder van de politiezone Gavers. Het koppel is momenteel bezig met renovatiewerken en daar lag de oorzaak.

“Het is een ongelukkig toeval”, aldus Crepel. De brandweer kwam ter plekke om de gasleiding af te sluiten. De maatschappij werd gecontacteerd om het euvel zo snel mogelijk te herstellen. De brandweer en Fluvius deden nacontrole.

(PVH)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.