Keuken in appartement op Kortrijkse Houtmarkt volledig vernield door brand

In de keuken van een appartement op de Houtmarkt, brak brand uit.© Christophe Lefebvre
In de keuken van een appartement op de Houtmarkt, brak brand uit.© Christophe Lefebvre
Christophe Lefebvre

Dinsdagnamiddag 2 maart brak brand uit in een appartement op de Kortrijkse Houtmarkt. Niemand raakte gewond maar de keuken van het appartement werd volledig vernield.

Het was de bewoner van het appartement zelf die rond 16.30 uur alarm sloeg. Hij zat op een bank op de Houtmarkt een boek te lezen, toen hij rook uit zijn flat zag komen. Hij snelde naar binnen en zag dat er in zijn keuken brand was uitgebroken. Door gebruik te maken van een poederblusser kreeg hij het vuur zelf onder controle.

“Uiteindelijk hebben we zelf niet meer moeten blussen”, liet de officier ter plaatse weten. “De bewoner had zelf de situatie weten te beheersen, waardoor wij enkel nog enkele veiligheidscontroles moesten uitvoeren.”

“Naar alle waarschijnlijkheid is de brand terug te brengen tot een technisch defect aan een stopcontact of de frietketel die nog ingeplugd zat. De man in kwestie liet ons weten dat hij over de middag nog frietjes had gemaakt.”

Appartement niet onbewoonbaar

“Hoewel de keuken aanzienlijke averij heeft opgelopen, is het appartement niet onbewoonbaar. De bewoner had alle deuren van de de kamers gesloten, waardoor het vuur enkel tot de keuken werd beperkt.”

De man raakte niet gewond maar werd wel bevangen door de rook. Uit voorzorg werd hij met een ziekenwagen naar het ziekenhuis gebracht, waar hij de nodige zorgen kreeg toegediend.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.