AirBnB-gast bevangen door de rook na brand in Wijtschate

De brandweer was snel ter plaatse.©Eric Flamand EF
De brandweer was snel ter plaatse.©Eric Flamand EF
Redactie KW

Bij een brand in Wijtschate, Heuvelland, raakte vrijdagavond een bijgebouw helemaal vernield.

Omstreeks 23.20 uur werden de brandweerposten van Mesen en Kemmel opgeroepen voor een brand langs de Bossenstraat in Wijtschate. Bij aankomst stond het tuinhuis in lichterlaaie.

Het bleek bewoond door een AirBnB-gast – een werknemer van een Duits installatiebedrijf. Deze persoon was bevangen door de rook, maar heeft zichzelf kunnen bevrijden. Hij werd afgevoerd door de ambulance.

Bevangen door rook

De brandweermannen hadden een tweetal uur nodig om het vuur volledig te doven. De bewoner werd met lichte rookintoxicatie ter controle meegenomen naar het Jan Ypermanziekenhuis.

Het tuinhuis is volledig vernield.

(DBI)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten