Man kan net ontsnappen uit woonkamerbrand

Redactie KW

Een man uit de Vijverstraat in Houthulst beleefde dinsdagavond de schrik van zijn leven toen hij plots voor een vuurzee stond. In de vooravond vond hij dat het nogal kil was in huis en hij wilde zijn mazoutkachel aansteken. De warmte kwam niet zo snel zoals gedacht en de man wilde nog wat mazout bijstoken, toen de kachel het plots begaf. Een kleine ontploffing zorgde ervoor dat de woonkamer in lichterlaaie stond.

De man zelf kon nog op tijd wegspringen en strompelde naar buiten, terwijl de vlammen binnenin hoog op laaiden. De bewoner werd door de buren opgevangen die ook de brandweer verwittigden. De brandweer van Staden kwam ter plaatse en zij konden verhinderen dat het vuur oversloeg naar de bovenverdieping. Het huis werd door de politie onbewoonbaar verklaard, de bewoner kon terecht bij het OCMW.

(Jos)

Uitgebreide versie in Krant van West-Vlaanderen (Editie Het Wekelijks Nieuws West) van vrijdag 7 mei 2010

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.