Rani is nieuwe mascotte van bakkerij Petris: “Zo’n schattig en authentiek winkeltje, helemaal mijn ding!”

Rani Van Droogenbroeck.© MP
Rani Van Droogenbroeck.© MP
Redactie KW

Bakkerij ‘Petris’ in Wenduine heeft sinds kort een nieuw staflid. Rani Van Droogenbroeck wordt mascotte van de bakkerij en zal ‘Petris’ op sociale media in de kijker zetten. “Ik ben superblij met deze kans”, reageert Rani.

“Rond de kerstperiode kwam Rani in onze bakkerij nadat ze op het terrein rond de bakkerij een fotoshoot had gehouden. Ze was volledig weg van de bakkerij en hoe het concept in elkaar zit”, legt Tristan uit hoe Rani in contact kwam met de bakkerij. Rani zelf was vooral onder de indruk van het interieur in de bakkerij. “Toen ik er voor de eerste keer was, wilde ik ook meteen foto’s nemen. Het is zo’n schattig en authentiek winkeltje, helemaal mijn ding.”

Contact via Instagram

Uiteindelijk komt het idee voor partnerschap tot groei via de sociale media. “Rani had een Instagrampost gemaakt waarin ze de bakkerij vermelde en zo kwam dat bij mij terecht. Meteen daarna contacteerde ik haar om te zeggen hoe fijn ik het vond dat ze over de bakkerij berichtte en van waar haar interesse kwam. Ik zag op haar Instagrampagina dat ze meerdere bedrijven sponsorde en vroeg ik haar of ze mascotte van Petris wilde worden voor bijvoorbeeld de kerstperiode of tijdens de vakantieperiodes.”

 © MP
© MP

Rani moest niet lang nadenken over het voorstel. “Ik was uiteraard heel fier en opgewonden tot Tristan me vroeg om mascotte te worden. Ik lichtte direct mijn familie in over het fantastische nieuws. Uiteraard ben ik superblij met deze kans. Mascotte zijn voor een winkel, dat kan niet iedereen zeggen hé. Daarbij is het dan ook nog eens voor een supertoffe en authentieke winkel in een gezellige badplaats als Wenduine.”

Online promotie

Als mascotte bestaat Rani’s job er vooral uit om de bakkerij te promoten en klanten op de hoogte te houden via sociale media. “Concreet neemt zij foto’s waar zij op staat met nieuwe producten en ze telkens de bakkerij vernoemt. De foto’s die zij neemt, plaatst ze op sociale media en mogen wij ook gebruiken voor onze Facebookpagina”, legt Tristan uit. “Ik maak promotie op mijn sociale media waar ik bijna 22 000 volgers heb. Verder heb ik het weekend van 20 maart een leuke introductiefilm gemaakt voor hen en natuurlijk ook hun fantastisch lekkere producten uitgetest”, vult Rani aan. “Ik heb ook al een voorproefje gekregen van de ontbijtmand die ze met Pasen zullen verkopen. Ik vind het een heerlijke samenwerking en doe het echt graag”, besluit Rani. (MP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier