Elise start fysieke winkel Belly to Baby

Elise Decoorne. (foto Joke) © JOKE COUVREUR
Redactie KW

Nadat Elise Decoorne enkele maanden geleden met de webshop ‘Belly to Baby’ startte, opent ze binnenkort ook de deuren van een fysieke winkel langs de Meulebroekenlaan in Oostnieuwkerke. “Ik heb de vraag naar gepersonaliseerde babyspulletjes best wel onderschat.”

De geboren Roeselaarse Elise Decoorne (27) startte enkele jaren geleden haar eigen schoonheidssalon Elitista in Oostnieuwkerke op. Door de coronacrisis moest ook Elise de deuren van haar zaak lange tijd sluiten. De mama van Baptist (2 jaar) en Géraume (4 maanden) bleef echter niet bij de pakken zitten. “Doordat ik zelf erg geïnteresseerd ben in gepersonaliseerde babyspulletjes kwam ik op het idee om de webshop ‘Belly to Baby’ op te starten. Elise kocht een borduurmachine aan en personaliseerde leuke babyspulletjes zoals mutsjes, dekentjes en slaapzakjes.

“Ik richt me met ‘Belly to Baby’ echt op textiel. Onze eigen zoontjes werden ingeschakeld als echte pasmodellen. Ik kreeg positieve reacties en de webshop, die ik begin dit jaar lanceerde, werd onmiddellijk een succes.”

Meer nog, door de grote vraag besliste Elise om ook te starten met een fysieke winkel. Vanaf midden augustus kunnen klanten terecht in een bijgebouw van de woning van Elise en haar man langs de Meulebroekenlaan. “Heel wat mama’s en papa’s willen graag de spulletjes voor hun toekomstige baby graag eens zien of voelen. Eigenlijk was het de bedoeling om mijn schoonheidssalon in het bijgebouw onder te brengen. Ik heb echter de vraag naar gepersonaliseerde babyspulletjes wat onderschat en heb besloten om nog door te doen met het nagelsalon, maar me vooral ook te focussen op ‘Belly to Baby’.

Ook voor de oma’s

Mutsjes met de naam van het kindje op of een leuke tekst op een dekentje. Wie bij ‘Belly to Baby’ langsgaat kan kiezen uit een zestal verschillende lettertypes die aangebracht worden op de spulletjes. “Ik werk met zes vaste lettertypes”, legt Elise uit. Zij wil zich met haar nieuwe zaak niet enkel op de kersverse baby’tjes richten. Zo mikt ze ook op wat oudere kinderen, maar ook de oma’s komen aan bod. “Rond de periode van Moederdag heb ik bijvoorbeeld verschillende leuke schorten verkocht met daarop een passende tekst voor de oma’s.” (BF)

Info: www.bellytobaby.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier