De helden, het is een begrip op zich geworden tijdens de coronacrisis. Van de vuilnisophaler tot de supermarktbediende, van verpleegkundige tot postbode. Iedereen die kon, bleef aan het werk. Wie verplicht moest sluiten, keek toe vanuit zijn kot. Feysal Ahwaz en Louis Ottevaere van eat-easy-bar Nude en Guillaume Lambrecht van Deluxe Distillery waren het lange stilzitten beu en besloten een actie op poten te zetten om de lokale horeca te steunen, maar ook om de helden te bedanken. "Omdat het idee goed aansloeg, besloten we om onze website en diensten open te stellen voor alle Belgische horecazaken", aldus de ondernemers. Ook Hannes Coudenys schaarde zich met Hurae achter het initiatief.

De deelnemende zaken mochten zelf hun box samenstellen met de specialiteiten van het huis. "We vroegen om hun huiscocktail erin te doen of iets wat typerend is voor de zaak. Sommige restaurants boden een volledig tapasbord met bijhorende wijn aan."

Lokaal werken

"Vanuit de organisatie vroegen we wel aan de horecazaken om lokaal te werken en met Belgische producten. Een Belgische gin, een fris streekbiertje of lokale appetijt. We voorzien natuurlijk ook een non-alcoholisch aanbod." Per verkochte box gaat er ook 3 euro integraal naar Clapandact. Via dit initiatief vragen de Belgische universitaire ziekenhuizen om hun onderzoek naar infectieziekten financieel te steunen. (TVK/OV)

www.cheersfortheheroes.be.

De helden, het is een begrip op zich geworden tijdens de coronacrisis. Van de vuilnisophaler tot de supermarktbediende, van verpleegkundige tot postbode. Iedereen die kon, bleef aan het werk. Wie verplicht moest sluiten, keek toe vanuit zijn kot. Feysal Ahwaz en Louis Ottevaere van eat-easy-bar Nude en Guillaume Lambrecht van Deluxe Distillery waren het lange stilzitten beu en besloten een actie op poten te zetten om de lokale horeca te steunen, maar ook om de helden te bedanken. "Omdat het idee goed aansloeg, besloten we om onze website en diensten open te stellen voor alle Belgische horecazaken", aldus de ondernemers. Ook Hannes Coudenys schaarde zich met Hurae achter het initiatief.De deelnemende zaken mochten zelf hun box samenstellen met de specialiteiten van het huis. "We vroegen om hun huiscocktail erin te doen of iets wat typerend is voor de zaak. Sommige restaurants boden een volledig tapasbord met bijhorende wijn aan.""Vanuit de organisatie vroegen we wel aan de horecazaken om lokaal te werken en met Belgische producten. Een Belgische gin, een fris streekbiertje of lokale appetijt. We voorzien natuurlijk ook een non-alcoholisch aanbod." Per verkochte box gaat er ook 3 euro integraal naar Clapandact. Via dit initiatief vragen de Belgische universitaire ziekenhuizen om hun onderzoek naar infectieziekten financieel te steunen. (TVK/OV)www.cheersfortheheroes.be.