Zes collega’s schrijven samen sprookjesboek als geboortecadeau

Lies Meuleman (in het midden op de foto) presenteert trots het sprookjesboek Prinses Penny. Verder zie je links van haar collega's Brecht Verborgh, Phavin Verly (papa van Penny) en Silke Vermeulen, rechts Daan Buysschaert en Kimberley Missiaen. © ANK
Redactie KW

Zes medewerkers van het marketingbureau Like a Virgin hebben een sprookjesboek geschreven. Het boekje was eigenlijk niet bedoeld om uit te geven. Wel als cadeau voor een collega die net papa geworden is. Toch kan je het boekje nu ook kopen, alle opbrengst gaat naar vzw Victor die kindjes met autisme en hun gezinnen ondersteunt.

“We vonden iets kopen van de geboortelijst niet echt origineel. En omdat we hier met een grote bende creatieve mensen werken, wilden we eens iets anders doen. Vandaar dus het idee om een verhaal te schrijven”, vertelt Kimberley Missiaen. Zij werkt als copywriter bij Like a Virgin en schreef de tekst voor het sprookjesboek.

Eigenlijk is het een samenraapsel van alle sprookjes die ik ooit gelezen heb. De hoofdrollen zijn weggelegd voor Phavin en zijn gezin. Zijn vrouw beviel in december van een mooie dochter. De rest van de personages heb ik gebaseerd op mijn collega’s. Iedereen vond dat echt leuk, zelfs de persoon die de boze heks speelt. Ze vond het een eer”, lacht ze.

In rijm geschreven

“Zoals dat hoort heeft het sprookje een gelukkig einde. Ik heb alles ook in rijm geschreven. Dat maakt het echt uniek. En de titel lag natuurlijk voor de hand. De dochter van Phavin heet Penelope, maar haar roepnaam is Penny.”

“Het sprookje was wel een beetje later klaar dan verwacht”, vertelt happy-manager Lies Meuleman. “We hadden alles tot in de puntjes afgewerkt. Daarom vonden we het zonde om maar één boekje te drukken. We zijn dus op zoek gegaan naar sponsors en dat is heel snel gelukt. Zelfs onze baas heeft gedoneerd. Die zal wel blij geweest zijn dat we er niet tijdens de werkuren aan geschreven hebben”, lacht ze.

Ondertussen is de eerste druk van 250 boekjes al volledig uitverkocht. De tweede oplage telt 200 exemplaren en is nu in druk. “We waren echt verwonderd hoe snel dat ging, er zijn zelfs al een paar bedrijven die het gekocht hebben als relatiegeschenk”, vertelt Lies.

Ik was enorm verrast“, zegt Phavin. Mijn zoon is al twaalf jaar, hij heeft het dus zelf gelezen. Hij speelt een prins en dat vindt hij fantastisch. Het feit dat de opbrengst naar een goed doel gaat maakt het alleen maar mooier.” “Die keuze was snel gemaakt”, vult Lies nog aan. “Ik heb zelf een zoon met autisme.”

(Annelies Nollet)

Het boek is bedoeld om voor te lezen en vertelt het verhaal van de geboorte van prinses Penny. Wie ook een exemplaar wil kopen kan surfen naar de facebookpagina Prinses Penny of een mailtje sturen naar prinsespenny@gmail.com. Een boekje kost 15 euro, alle opbrengst gaat integraal naar vzw Victor.