Op 19 mei om 15 uur stipt stelt Schouwburg Kortrijk het cultureel seizoen 2018-2019 voor in de Schouwburgzaal. Ze gidsen je door het nieuwe seizoen met een nieuwe brochure, een nieuw campagnebeeld én een nieuwe website.
Schouwburg Kortrijk stelt elk jaar het nieuwe cultuurseizoen voor tijdens het derde weekend van september. Dit jaar is dat anders. “We doen het tijdens Sinksen18. De Sinksenfeesten zijn de grootste feesten van de stad. Als cultuurhuis mogen we daar niet op ontbreken. Het is het gepaste moment”, opent Dries Van Robaeys als marketing- en persverantwoordelijke.
Nieuwe brochure
Schouwburg Kortrijk stelt het seizoen voor met een nieuwe brochure, een nieuwe website en een nieuw campagnebeeld. Opvallend aan het campagnebeeld is dat het niet bestaat uit gezichten of mensen. Enkel een groep ineengestrengelde handen. “Het symboliseert verbondenheid en samenwerking. Het zijn de handen van medewerkers achter onze schermen, ook van het personeel, jobstudenten en ons publiek. Eigenlijk helpt iedereen mee aan opvoeringen en voorstellingen. Ook het publiek, want zonder hen zou er geen Schouwburg zijn”, aldus Dries.
Het campagnebeeld loopt als een rode draad door de brochure. “We spelen met dat beeld, soms ludiek, soms ernstig. Het wordt gemakkelijk om iets terug te vinden. De brochure met zeer handige info moet een soort werkboek worden voor de toeschouwer. Nieuw is dat als je de brochure opent op een bepaalde bladzijde deze ook open blijft en niet dichtklapt. We hebben daar hard aan gewerkt”, vertelt Dries.
Het campagnebeeld verschijnt in het straatbeeld en wordt ook gebruikt op de nieuwe website die op 19 mei om 16 uur online komt. “Deze wordt zeer gebruiksvriendelijk. Je krijgt zeer snel een beeld van wat je kan verwachten.” Na de voorstelling wordt geklonken op het nieuw cultuurjaar en iedereen die aanwezig is op de seizoenswissel krijgt in het komende seizoen nog een verrassing.
Jaarprogramma
Op 19 mei wordt om 15 uur meer uitleg verschaft over het jaarprogramma, nieuwe mogelijkheden en ticketverkoop. “Meer mag ik niet verklappen, maar we geven nog een en ander vrij”, zegt Dries lachend.
Enkele namen zijn wel al bekend: Johan Heldenbergh, Adriaan Van den Hoof, Jasper Steverlinck, Henk Ryckaert, Yevgueni, Stan van Samang en de Kortrijkse danseres en choreografe Lisbeth Gruwez. Dries: “Ze is bijna kind aan huis. Wij volgen ze al jaren en zij ons ook. Ze maakt altijd straffe producties.” De nieuwe vormgever voor Schouwburg Kortrijk is Pjotr uit Gent.
Voor de website ging men in zee met ‘Peppered’, een Nederlands bedrijf dat enkel werkt met culturele centra.
Muziek
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier