"Als kind woonde ik in Poperinge en op mijn tiende ging ik daar naar de muziekschool" steekt Kelsey van wal. "Ik volgde notenleer en zes jaar klassieke zangopleiding. Mijn lerares zang, Marie-Thérèse Maesen, vond dat ik talent had en stimuleerde mij om verder te doen. Als kind zong ik al erg graag, en vooral op mijn kamer!"
...

"Als kind woonde ik in Poperinge en op mijn tiende ging ik daar naar de muziekschool" steekt Kelsey van wal. "Ik volgde notenleer en zes jaar klassieke zangopleiding. Mijn lerares zang, Marie-Thérèse Maesen, vond dat ik talent had en stimuleerde mij om verder te doen. Als kind zong ik al erg graag, en vooral op mijn kamer!""Toen ik 12 was, heb ik auditie gedaan bij het Kinderkoor van Studio 100. Ik mocht meteen na de zomer beginnen in de groep voor ver gevorderden. Ook Marthe van K3 zat daar toen bij. Ik heb ook eens een hele week op het podium gestaan in de Antwerpse Elisabethzaal in de productie On Stage Four.""Datzelfde jaar kreeg ik de hoofdrol in de musical De tovenaar van Oz. Toen ik 16 was, ben ik naar Koksijde verhuisd, en het laatste jaar van de middelbare school heb ik in het Immaculata-instituut van De Panne gevolgd."Op haar 16de schreef Kelsey zich op eigen houtje in voor de wedstrijd Belgium's Got Talent. "Na twee preselecties stroomde ik door naar de audities op tv. Als 16-jarige zong ik als enige opera in die wedstrijd en ik koos het nummer O mio babbino caro van Puccini, dat ik geschikt vond voor mijn sopraanstem. Ik kreeg drie ja's van de jury, dat waren toen Karen Damen, Rob Vanoudenhoven en Ray Cokes. Wat had ik toen toch stress!""Blijkbaar had ook Andrei Lugovski mij opgemerkt, en hij contacteerde mij achteraf om samen een duet te zingen. Dat was ook de eerste stap naar meer optredens op Vlaamse podia en het hoogtepunt was absoluut Zilverrock in Kursaal Oostende, waar ik mijn complete klassieke repertoire bracht en een staande ovatie kreeg!""Dan heb ik mijn eerste album uitgebracht met covers van klassieke nummers. Terwijl we de cd aan het opnemen waren, hoorde de producer dat ik nog een andere stem dan sopraan in mij had. Samen met zangcoach Didier Deruyter, die ook de pianist is van Ozark Henry, ben ik beginnen zoeken en hij heeft mij geholpen om mijn 'popstem' tot haar recht te laten komen.""Enkele jaren later nam de bekende internationale producer Patrick Hamilton contact met mij op. Hij had mij Nella Fantasia horen zingen en wilde mij als klassieke zangeres voor een nieuw project. Uiteindelijk is daar niets van in huis gekomen. Maar later heeft Hamilton samen met Eric Declercq een platenlabel, Pure Entertainment, opgericht en ik heb als eerste artiest getekend. Mijn eerste nummer Walking Through the City deed het meteen goed.""Enkele maanden later werd ik uitgenodigd bij Luc Appermont in 'De zoete inval' op radio 2 en bij Vanessa Vanhove in 'De Lage Landen'. In 2018 heb ik een dance-nummer gemaakt, Live it Out Loud en wat later The Final Line. Mijn laatste release werd geschreven door Sofia Anessiadis, Vincent Pierins en Erik Nyholm."Concrete muzikale toekomstplannen heeft Kelsey niet, maar het kan beslist alle kanten uit, want ze staat open voor heel uiteenlopende genres. "Ik houd zowel van London Grammar, Sia, Hooverphonic als van Niels Destadsbader" lacht ze.