Zes weken lang krijgen de supporters een blik achter de schermen, ontdekken ze wie de nieuwe trainer wordt - en die wellicht maandag wordt voorgesteld -, hoe de medische testen, de eerste trainingen en oefenmatchen verlopen, welke inkomende transfers de ploeg komen versterken en hoe bijvoorbeeld de verkoop van abonnementen loopt. "Het is de bedoeling dat we iedere donderda...

Zes weken lang krijgen de supporters een blik achter de schermen, ontdekken ze wie de nieuwe trainer wordt - en die wellicht maandag wordt voorgesteld -, hoe de medische testen, de eerste trainingen en oefenmatchen verlopen, welke inkomende transfers de ploeg komen versterken en hoe bijvoorbeeld de verkoop van abonnementen loopt. "Het is de bedoeling dat we iedere donderdag, zes weken lang van tien tot twaalf minuten online zetten", legt Louis-Philippe Depondt als communicatieverantwoordelijke uit. Er zijn zes scenario's voorzien. In de eerste aflevering wordt onder andere getoond hoe medewerker Simon Traen, verantwoordelijk voor infrastructuur, een coronaroute doet. "Hij geeft uitleg wat er zo allemaal moest worden aangepast, wat er van de spelers verwacht wordt, hoe dit alles is veranderd". Verder zijn er interviews met voorzitter Vincent Goemaere, ceo Marc Vanmaele en enkele spelers, zoals Kylian Hazard, Miguel Van Damme, Thibo Somers en nieuwkomer Alexander Corryn.In aflevering 2 wordt onder andere teruggeblikt op het vorige seizoen en de ongelooflijke remontada. In de daaropvolgende afleveringen komt de jeugd aan bod, de supporters en hun mening, de sponsors en de symbiose tussen AS Monaco en Cercle Brugge, met onder andere een voor- en nabeschouwing van de match tussen beide ploegen op vrijdag 17 juli. "De serie is een vrij intensieve productie, in een regie van VRT-journalist Bart Aerts. De productie is in handen van Watertower TV Productions, zij volgen onder andere nu een jaar lang wielrenner Philippe Gilbert. We zien de docuserie eigenlijk als een vervolg op de eerdere filmpjes die werden gemaakt tijdens onze geslaagde comeback die leidde tot het uiteindelijke behoud in de hoogste klasse", besluit Louis-Philippe Depondt. (ACR)We Beat As One vanaf 25 juni elke donderdag, zes weken lang, om 18 uur op cerclebrugge.be, Facebook en YouTube