Oostende / Samenleving Oostende / Samenleving Ilse Emmaneel volgt Griet Landuyt op als ombudsvrouw Stad Oostende: “Dienst nog bekender maken” Er komen steeds meer klachten bij de ombudsdienst. “We worden bekender en mensen vinden steeds vaker de weg”, zegt afscheidnemend ombudsvrouw Griet Landuyt. Voor haar opvolgster Ilse Emmaneel geeft ze mee: “Als je weggaat van negativiteit kan je veel meer bereiken.” 29 september 2023
Oostende / Samenleving Oostende / Samenleving Ombudsdienst van stad Oostende stelt jaarverslag voor: “Emoties kunnen soms hoog oplopen” In haar derde jaarrapport stelt ombudsvrouw Griet Landuyt vast dat 2022 een cruciaal jaar was voor de dienstverlening van Stad Oostende. De invoering van het O-punt maakte komaf met de gebrekkige opvolging en registratie van klachten tijdens de eerste jaren. “Mensen kunnen soms hevig uit de hoek komen.” 14 april 2023
Oostende / Lokale politiek Oostende / Lokale politiek Kwart meer klachten bij Ombudsdienst Oostende in vergelijking met opstartjaar, een derde blijkt gegrond De lokale Ombudsdienst Oostende kreeg in 2021 een kwart meer klachten te verwerken dan het opstartjaar 2020. Ombudsvrouw Griet Landuyt behandelt klachten die werden aangekaart bij de desbetreffende dienst, maar niet of onvoldoende werden behandeld. “In 122 van de 331 gevallen was de klacht gegrond.” 15 april 2022
Oostende / Lokale politiek Oostende / Lokale politiek Oostendse ombudsvrouw heeft jaarverslag klaar: “Elke klacht is een kans” Griet Landuyt, de eerste ombudsvrouw van de stad, heeft haar jaarrapport van 2020 voorgesteld. Ze behandelde 70 klachten van burgers die in eerste instantie geen gehoor krijgen bij een betrokken dienst. “Gebrekkige of minder goeie communicatie leidde het vaakst tot gegronde klachten”, zegt Landuyt. De stad maakt intussen werk van een geïntegreerd klachtenregistratiesysteem. 17 april 2021