Sinds het nieuwe vervoersplan in december van vorig jaar van kracht werd, wordt er op deze lijn 66 geen onderscheid meer gemaakt tussen de snelle IC-treinen en de lokale treinen. Voortaan zouden het allemaa...

Sinds het nieuwe vervoersplan in december van vorig jaar van kracht werd, wordt er op deze lijn 66 geen onderscheid meer gemaakt tussen de snelle IC-treinen en de lokale treinen. Voortaan zouden het allemaal IC-treinen worden, maar in de praktijk werden het eigenlijk lokale treinen, want ze stoppen nu allemaal in alle stations. Daardoor werd de reistijd aanzienlijk langer, en de kritiek klinkt alsmaar luider. Ook allerhande belangengroepen bleven aandringen op verbetering.14 minuten snellerDie komt er nu, zij het slechts gedeeltelijk : op werkdagen zullen tijdens de piekuren 7 extra treinen ingelegd, als volgt verdeeld : 's ochtends twee van Oostende naar Kortrijk en één van Kortrijk naar Oostende, en 's avonds twee in beide richtingen. Deze treinen zullen enkel stoppen in Izegem, Roeselare, Torhout en Brugge, en kunnen daardoor de reistijd tussen Kortrijk en Oostende met 14 minuten verkorten.De bestaande basisdienst op werkdagen, twee IC-treinen per uur in elke richting (die alle stations bedienen), blijft behouden.