"In de Italianenlaan en de Ingelmunstersestraat werden tijdens controles in totaal 840 voertuigen gecontroleerd en daarvan zal 39 procent een onmiddellijke inning of een minnelijke schikking in de brievenbus krijgen", zegt schepen van Mobiliteit Kurt Himpe (N-VA). "Een teleurstellend resultaat dat aantoont dat de volgehouden controles nodig zijn."

"In de Ingelmunstersestraat liep een autobestuurder tegen de lamp die 86 kilometer per uur in de bebouwde kom reed. 53 procent van de gecontroleerde bestuurders in de Italianenlaan mag een boete verwachten. Eén bestuurder reed er in de zone 30 dubbel zo snel als toegelaten", verduidelijkt Himpe op basis van de cijfers van de verkeersdienst van de politiezone RIHO.

Snelheidsinformatieborden

"Met snelheidsinformatieborden worden op verschillende plaatsen bestuurders gesensibiliseerd. Voorbijrijdende bestuurders worden met oplichtende borden geconfronteerd met de snelheid die ze rijden en weten onmiddellijk of ze te snel rijden", aldus Himpe. "Die resultaten worden dan doorgegeven aan de verkeersdienst voor opvolging."

Commissaris Carl Vyncke van de politiezone RIHO bevestigt: "We werken zeer doelgericht en op basis van klachten van bewoners en van de resultaten van de snelheidsinformatieborden voeren we dan controles uit."

Zo werd er tijdens de maand oktober gecontroleerd in de Noordkaai waar een bestuurder in de bebouwde kom aan 107 kilometer per uur geflitst werd. Ook in de Mezegemstraat liepen nogal wat bestuurders tegen de lamp.

"In de Italianenlaan en de Ingelmunstersestraat werden tijdens controles in totaal 840 voertuigen gecontroleerd en daarvan zal 39 procent een onmiddellijke inning of een minnelijke schikking in de brievenbus krijgen", zegt schepen van Mobiliteit Kurt Himpe (N-VA). "Een teleurstellend resultaat dat aantoont dat de volgehouden controles nodig zijn.""In de Ingelmunstersestraat liep een autobestuurder tegen de lamp die 86 kilometer per uur in de bebouwde kom reed. 53 procent van de gecontroleerde bestuurders in de Italianenlaan mag een boete verwachten. Eén bestuurder reed er in de zone 30 dubbel zo snel als toegelaten", verduidelijkt Himpe op basis van de cijfers van de verkeersdienst van de politiezone RIHO."Met snelheidsinformatieborden worden op verschillende plaatsen bestuurders gesensibiliseerd. Voorbijrijdende bestuurders worden met oplichtende borden geconfronteerd met de snelheid die ze rijden en weten onmiddellijk of ze te snel rijden", aldus Himpe. "Die resultaten worden dan doorgegeven aan de verkeersdienst voor opvolging."Commissaris Carl Vyncke van de politiezone RIHO bevestigt: "We werken zeer doelgericht en op basis van klachten van bewoners en van de resultaten van de snelheidsinformatieborden voeren we dan controles uit."Zo werd er tijdens de maand oktober gecontroleerd in de Noordkaai waar een bestuurder in de bebouwde kom aan 107 kilometer per uur geflitst werd. Ook in de Mezegemstraat liepen nogal wat bestuurders tegen de lamp.