"Meer dan 250 gezinnen, uit elk van de acht dorpen, vulden de bevraging in. Bovendien gingen de meeste inwoners verder dan enkel aankruisen of ze al dan niet zone 30 willen in hun volledige dorpskern, maar deden ze ook enorm veel suggesties", stelt bestuurslid Nathan...

"Meer dan 250 gezinnen, uit elk van de acht dorpen, vulden de bevraging in. Bovendien gingen de meeste inwoners verder dan enkel aankruisen of ze al dan niet zone 30 willen in hun volledige dorpskern, maar deden ze ook enorm veel suggesties", stelt bestuurslid Nathan Duhayon.De meeste antwoorden kwamen uit Westouter, Nieuwkerke, Kemmel en Wijtschate. "Daar kregen we veel reacties over onveilige verkeerspunten waar verandering nodig is. In Loker lag de nadruk dan weer specifiek op een te hoge snelheid in de dorpskern", weet Nathan. "De slotsom is bijna in elk dorp dezelfde, met name dat sensibiliserende maatregelen zoals extra seingeving, wegversmallingen of verkeersremmers en veel meer snelheidscontroles zich opdringen." De grote betrokkenheid van de bewoners pleziert zeker fractieleider Geert Debergh. "De onverwacht vele reacties tonen aan dat de bewoners enerzijds erg begaan zijn met de verkeersveiligheid in hun dorp, anderzijds zijn ze tevreden om hun bezorgdheden te kunnen delen.""Door onze bevraging laten we de burgers nu eens echt aan het woord. Het is nu aan ons om de vele suggesties in duidelijke voorstellen om te zetten. Onlangs nog lanceerden we enkele concrete voorstellen voor randparkings voor toeristen in Westouter en Kemmel. We wezen er ook op dat de randparking in Nieuwkerke niet ideaal gelegen is."