Tegen het voorjaar 2015 zullen de werken volledig voltooid zijn. Ondertussen werd de noordelijke helft van de Koning Albert I-laan (inclusief busbaan en 1 rijstrook) al aangelegd, alsook de busbaan in de Rijselstraat en de minirotonde in de Spoorwegstraat. Ook de eigenlijke balkonrotonde is grotendeels afgewerkt. Sinds vandaag...

Tegen het voorjaar 2015 zullen de werken volledig voltooid zijn. Ondertussen werd de noordelijke helft van de Koning Albert I-laan (inclusief busbaan en 1 rijstrook) al aangelegd, alsook de busbaan in de Rijselstraat en de minirotonde in de Spoorwegstraat. Ook de eigenlijke balkonrotonde is grotendeels afgewerkt. Sinds vandaag kan het gemotoriseerde verkeer bovenop de rotonde in alle richtingen rijden, op zo'n 2 meter boven het maaiveld. Daarmee is de tweede fase afgerond en de derde en laatste grote fase van start gegaan. Barrièrestraat afgeslotenHet verkeer in de Koning Albert I-laan kan sinds maandag dus weer in twee richtingen, weliswaar op 1 rijstrook per rijrichting want in de derde fase wordt de zuidelijke Koning Albert I-laan heraangelegd (kant O.L.V.-ziekenhuis) inclusief rioleringswerken. Hierdoor is de Barrièrestraat afgesloten tot het voorjaar 2015 (er geldt een plaatselijke omleiding). Wie vanuit Sint-Michiels naar de Stationslaan wil, moet omrijden via de Unescorotonde. De Oesterparking is bereikbaar via de balkonrotonde. Ook de Kiss & Ride-zone is klaar voor gebruik en kan bereikt worden via de minirotonde in de Spoorwegstraat.In de derde fase en laatste fase wordt er verder gewerkt onderaan de balkonrotonde. Fietsers en voetgangers kunnen daardoor nog niet onder de balkonrotonde door en moeten via het voet- en fietspad langs de werf of via het Kerkebeekpad. In de derde fase wordt ook het plein verder afgewerkt en de groenzones aangeplant. Tegen het voorjaar 2015 moeten alle werken voltooid zijn en zal de nieuwe stationsomgeving een vlot en veilig verkeersknooppunt worden voor alle weggebruikers.