"Educatie mét funfactor", zegt schepen van Toerisme Marleen De Soete. "De Hubertmolen ziet er natuurlijk pittoresk uit, maar er zijn maar weinig mensen die de geschiedenis ervan kennen en weten hoe zo'n molen werkt....

"Educatie mét funfactor", zegt schepen van Toerisme Marleen De Soete. "De Hubertmolen ziet er natuurlijk pittoresk uit, maar er zijn maar weinig mensen die de geschiedenis ervan kennen en weten hoe zo'n molen werkt. De timing is bovendien een troef: veel mensen zullen deze zomer dichter bij huis op zoek gaan naar vakantiegevoel." AlfaVision, het Brugse bedrijf achter Historium, dat wereldwijd actief is, werkte een unieke VR-beleving uit. Een nostalgische beleving is de kustlijn, compleet met garnaalvissers, badgasten en de voor die tijd typische hotels in belle-epoquestijl op de zeedijk. "De grote uitdaging was om dit toegankelijk te maken voor jong en oud, maar ik denk wel dat we daarin geslaagd zijn. Op tien minuutjes tijd leer je enorm veel bij", aldus Els en An De Rooy van AlfaVision. De virtual reality-ervaring is viertalig. Er kunnen vijf mensen op het zelfde gebruik van maken, tickets kosten 6 euro per persoon of 20 euro voor een familieticket (twee volwassenen en maximum drie kinderen). Info en reservatie via petricol1@hotmail.com of 050 65 90 86. (WK)