Bouw je eigen zeepkist en race mee op de Grote Markt

Deelname aan de zeepkistenrace is gratis en doorlopend mogelijk van 14 tot 18 uur © Kortrijk
Margot Demeulemeester
Margot Demeulemeester Stadsreporter Kortrijk

Stad Kortrijk verlootte midden december een arcadekast op de Bedrijvencontactdagen voor wie de origineelste teambuilding kon bedenken. Van de 133 deelnemers won Creatool met het idee om een zeepkistenrace te organiseren. Dus op zaterdag 11 mei wordt de Grote Markt omgetoverd tot een raceparcours voor zelfgemaakte zeepkisten.

Creatool uit Harelbeke is gespecialiseerd in technisch speelgoed en streeft ernaar om kinderen op een speelse manier kennis te laten maken met de wonderlijke wereld van techniek. “Samenwerken, experimenteren en plezier staan centraal. Het enthousiasme van de kinderen voor techniek tonen we aan hun ouders met onze zeepkistenrace. Daarmee touren we door Vlaanderen en laten we gezinnen racen met een schans naar beneden met hun zelfgebouwde racemachine”, zegt CEO Peter Dewever.

De stad daagt alle creatievelingen en avonturiers uit om hun eigen zeepkist te bouwen en deel te nemen aan de unieke zeepkistenrace op zaterdag 11 mei vanaf 14 uur. Creatool voorziet het benodigde materiaal en bouwpakket en staat in voor begeleiding bij het knutselen. Deelnemers kunnen niet alleen hun creativiteit de vrije loop laten, maar nadien ook hun zeepkist testen op een speciale schans. Deelname aan de zeepkistenrace is gratis en doorlopend mogelijk van 14 tot 18 uur. Inschrijven is niet nodig.

“De perfecte verpozing tijdens een middagje Kortrijk, of een leuke afleiding voor kinderen tijdens het shoppen. Dank aan Creatool om hun topidee van tijdens de Bedrijvencontactdagen om te zetten in een topnamiddag voor jong en oud. Ik kom zaterdag zeker eens langs met de kinderen om een formidabele zeepkist in elkaar te knutselen”, zegt burgemeester Vincent Van Quickenborne.

“We willen als stad jeugdig, dynamisch en innovatief zijn. Drie eigenschappen die ook in het winnende voorstel van Creatool verwerkt waren. Ik kijk ernaar uit om de zelfbedachte zeepkisten van onze jonge Kortrijkzanen in actie te zien”, besluit Ruth Vandenberghe, schepen van Stadsmarketing.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier