Stad Ieper hanteert ‘klik-bel-kom’-principe

© EF
Redactie KW

Het stadsbestuur van Ieper neemt een reeks maatregelen en beslissingen in het kader van de aanpak van het coronavirus. Zo biedt de stedelijke website corona-updates en wordt enkel nog dringende dienstverlening opgenomen. Hiervoor hanteert de stad het ‘klik-bel-kom’-principe:

In eerste instantie wordt gevraagd om zoveel mogelijk online te regelen. “Maak gebruik van onze digitale dienstverlening”, deelt Katelijne Vanbeselaere mee. “Op onze website vind je telkens een knop ‘vraag online aan’ bij zaken die je op deze manier kunt regelen. Online afspraken maken is voorlopig niet mogelijk.”

“De telefonische dienstverlening wordt uitgebreid. Bel naar het algemeen nummer 0800 9 8900. Onze medewerkers zullen je zo goed mogelijk te woord staan. Als blijkt dat je toch moet langskomen, wordt er telefonisch een afspraak gemaakt.”

‘Coronavirus: info en maatregelen’

Enkel met de telefonische afspraak kan je naar het AC Auris komen. “In het kader van een efficiënte communicatie naar de burgers toe over de aanpak van de coronasituatie, werd er intussen op de startpagina van de stedelijke website een ad valvas-blokje aangemaakt ‘Coronavirus: info en maatregelen’. Deze pagina bevat elke dag meerdere nieuwe updates. Op deze manier willen we onze inwoners zo duidelijk en correct mogelijk informeren over de stand van zaken in onze stad.”

Ook Facebook en Twitter zijn er frequente updates. Wie echter op de eigenlijke website moet zijn om dingen te regelen of documenten op te vragen, kan gewoon doorklikken via de knop “Thuisloket” helemaal bovenaan. Wil je de stad bereiken? Dan kan dat tijdens de kantooruren altijd op 0800 9 8900- info@ieper.bewww.ieper.be/thuisloket. (API)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier