In deze moeilijke tijden worden heel wat mensen getroffen door tijdelijke werkloosheid. Wie afhankelijk is van interimjobs wordt nu immers minder ingezet. Dat zorgt voor onzekere situaties en ook het aantal aanvragen voor een leefloon gaat omhoog.

De maatschappelijk werkers van de Sociale Dienst van het Nieuwpoortse OCMW doen hun uiterste best om iedereen zo goed mogelijk bij te staan. En dat blijkt geen gemakkelijke opdracht te zijn, verklaart schepen van Sociale Zaken en Gezinsbeleid Jos Decorte (CD&V).

Oplossingen op maat

"Veel mensen hebben het zwaar in deze moeilijke periode. Onze ploeg zet dan ook alles op alles om iedereen met de juiste adviezen te begeleiden. Een welgemeende en dik verdiende pluim voor ieder van hen is hier zeker op zijn plaats. Door te luisteren naar de mensen en nauw samen te werken, komen we tot een oplossing op maat van élke Nieuwpoortenaar. Zo kunnen we samen deze coronatijden goed doorstaan", zegt de schepen.

Ook zelfstandigen die het moeilijk hebben, kunnen terecht bij de Sociale Dienst. Om deze specifieke doelgroep advies op maat te bieden, wordt samengewerkt met DYZO vzw. Deze organisatie kan men contacteren via info@dyzo.be of 0800 11 106 tussen 9 en 12 uur.

Uitbreiding voedselpakketten

Daarnaast breidt het OCMW de voedselpakketten uit voor de meest kwetsbare personen. In samenwerking met een privépartner worden ook warme maaltijden aan huis geleverd tegen 7 euro per maaltijd. Wie zelf een schenking van droge voeding wil doen, mag steeds contact opnemen met de Sociale Dienst.

Verder kunnen inwoners die niemand hebben om hen bij te staan, een beroep doen op de vrijwilligerswerking van het Sociaal Huis. Vrijwilligers doen bijvoorbeeld inkopen voor mensen die nu even niet naar de winkel kunnen. Wie hulp nodig heeft, contacteert het Sociaal Huis via socialedienst.ocmw@nieuwpoort.be of op het nummer 058 22 38 10 tussen 9 en 12 uur en 13.30 tot 16 uur.

In deze moeilijke tijden worden heel wat mensen getroffen door tijdelijke werkloosheid. Wie afhankelijk is van interimjobs wordt nu immers minder ingezet. Dat zorgt voor onzekere situaties en ook het aantal aanvragen voor een leefloon gaat omhoog. De maatschappelijk werkers van de Sociale Dienst van het Nieuwpoortse OCMW doen hun uiterste best om iedereen zo goed mogelijk bij te staan. En dat blijkt geen gemakkelijke opdracht te zijn, verklaart schepen van Sociale Zaken en Gezinsbeleid Jos Decorte (CD&V). "Veel mensen hebben het zwaar in deze moeilijke periode. Onze ploeg zet dan ook alles op alles om iedereen met de juiste adviezen te begeleiden. Een welgemeende en dik verdiende pluim voor ieder van hen is hier zeker op zijn plaats. Door te luisteren naar de mensen en nauw samen te werken, komen we tot een oplossing op maat van élke Nieuwpoortenaar. Zo kunnen we samen deze coronatijden goed doorstaan", zegt de schepen. Ook zelfstandigen die het moeilijk hebben, kunnen terecht bij de Sociale Dienst. Om deze specifieke doelgroep advies op maat te bieden, wordt samengewerkt met DYZO vzw. Deze organisatie kan men contacteren via info@dyzo.be of 0800 11 106 tussen 9 en 12 uur.Daarnaast breidt het OCMW de voedselpakketten uit voor de meest kwetsbare personen. In samenwerking met een privépartner worden ook warme maaltijden aan huis geleverd tegen 7 euro per maaltijd. Wie zelf een schenking van droge voeding wil doen, mag steeds contact opnemen met de Sociale Dienst. Verder kunnen inwoners die niemand hebben om hen bij te staan, een beroep doen op de vrijwilligerswerking van het Sociaal Huis. Vrijwilligers doen bijvoorbeeld inkopen voor mensen die nu even niet naar de winkel kunnen. Wie hulp nodig heeft, contacteert het Sociaal Huis via socialedienst.ocmw@nieuwpoort.be of op het nummer 058 22 38 10 tussen 9 en 12 uur en 13.30 tot 16 uur.