"De passie voor auto's hebben we voor een stuk meegekregen van onze vader", vertelt de 31-jarige Davy Lindeboom. "We zijn al vroeg aan auto's, en dan vooral oldtimers, beginnen sleutelen. Toen we 18 waren, hebben we onze eerste auto gekocht. Daar werkten we bij onze grootmoeder in 'ons kot' zo vaak als we konden aan. Toen zij echter naar het rusthuis ging, raakten we onze vaste stek kwijt. Onze vriend Mathew Devolder (30) was ook met oldtimers bezig en samen met hem kregen ...

"De passie voor auto's hebben we voor een stuk meegekregen van onze vader", vertelt de 31-jarige Davy Lindeboom. "We zijn al vroeg aan auto's, en dan vooral oldtimers, beginnen sleutelen. Toen we 18 waren, hebben we onze eerste auto gekocht. Daar werkten we bij onze grootmoeder in 'ons kot' zo vaak als we konden aan. Toen zij echter naar het rusthuis ging, raakten we onze vaste stek kwijt. Onze vriend Mathew Devolder (30) was ook met oldtimers bezig en samen met hem kregen we een deel van de loods in de Egemsebinnenweg ter beschikking, waar zijn vader zijn materiaal stockeert. Zo werden de Fuel Friends geboren.""Daar konden we ongestoord onze hobby uitoefenen en zijn we elk aan ons pronkstuk beginnen te werken", neemt de 28-jarige Jeroen over. "Ikzelf heb een Volvo Amazon uit 1968, Davy een Dodge Coronet uit 1968 (een model dat je weinig ziet) en Mathew heeft de oudste van ons drie: een Opel Record uit 1959. Uiteraard kruipt er veel tijd in het in ere herstellen van deze wagens, maar het is voor ons belangrijk dat ze volledig in orde staan. Het is ook niet altijd eenvoudig om aan stukken te geraken. Vooral voor de Dodge van Davy durft dat nogal eens een dure aangelegenheid te worden. Het is echter onze passie en dus heb je er iets voor over.""Toen onze wagens klaar waren, begonnen we naar meetings te gaan en langzaamaan groeide het idee om zelf een meeting te organiseren. Vijf jaar geleden hebben we dan de knoop doorgehakt. Aangezien we al gehuisvest waren in de loods in de Egemsebinnenweg, besloten we die volledig leeg te maken en de meeting daar te laten plaatsvinden. Dat is de twee daaropvolgende edities ook zo gebleven. Omdat we echter steeds vier dagen bezig waren om alles op te bouwen en af te breken zijn we vorig jaar uitgeweken naar de parking aan zaal De Magneet en dat bleek een goede beslissing te zijn." "Vorig jaar hadden we om en bij de 120 wagens die langskwamen. We willen het wel liever kleinschalig houden, zodat het met ons drie beheersbaar blijft. We hebben een zekere naam verworven door de kwaliteit van de wagens die te zien zijn, waar vaak zeldzame exemplaren bij zijn. Uiteraard hopen we op goed weer, want zo'n organisatie staat of valt daar toch voor een stuk mee. De meeting begint om 10 uur en loopt gedurende de hele dag. Op het plein voor de zaal zullen standjes staan met drank en eten en er zal ook een kidscorner zijn." (JG)