Brugs internetbedrijf werkt voor goede doel een uur op dak Concertgebouw
Het Brugse internetbedrijf Wiseo werkte vandaag een uurtje voor het goede doel en dit op het dak van het Concertgebouw. “We willen iets doen voor sos Kinderdorpen en dit dan liefst op een niet evidente, originele locatie”, zegt zaakvoerder Frederik Vermeire.
Het bedrijf Wiseo, met vestiging langs de Baron Ruzettelaan in Brugge, specialiseert zich in ‘zoekmachinemarketing’. Daarbij begeleidt het dus bedrijven in het zo sterk mogelijk aanwezig zijn in de resultaten van zoekopdrachten op de grote internetzoekmachines, zoals Google. Wiseo werd zo’n drie jaar geleden opgericht door Frederik Vermeire, die voorheen tien jaar als loontrekkende in de IT-sector werkte.
“Intussen werken we, mezelf inbegrepen, al met vijf personen in het bedrijf”, vertelt Frederik Vermeire. “Ik vind het wel belangrijk om in het kader van De Warmste Week als bedrijf ook ons steentje bij te dragen voor het goede doel. SOS Kinderdorpen vind ik een fantastisch project. We hebben dan in het bedrijf even de koppen bij elkaar gestoken om te zien wat we dan precies kunnen doen. Het idee groeide al vlug om iets te doen op een originele, niet evidente locatie. Via de mensen van Meeting in Brugge, die klanten zijn van ons, kwamen we dan bij het idee en de mogelijkheid om het dak van het Concertgebouw te gebruiken.
We werken hier dus een uurtje, tussen 12 uur en 13 uur. En daarbij berekenen we het zo dat iedere werknemer per gewerkt uur dan eigenlijk 40 euro waard is. Dus dat komt neer op 200 euro die we als bedrijf zullen schenken aan SOS Kinderdorpen. Het is best wel eens aangenaam om hier te werken. We vreesden dat het veel kouder zou zijn, of dat het in het slechtste geval zelf zou regenen. Maar gelukkig valt het mee en bovendien hebben we hier een prachtig zicht over de stad. Om te bewijzen dat we hier effectief aan het werk zijn hebben we een trouwens een livestream geïntstalleerd waarbij iedereen ons kan volgen (lacht).”
(PDV)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier