Rond 17.40 uur werd de brandweer van De Panne en Veurne opgeroepen naar de smalle Doktersweg, op de hoek met de Blondéweg. Een voorbijganger had er plots rook en vlammen gezien achter de ramen van het voorste deel van het hoger gelegen huis. Eerst werd gevreesd dat Carine nog aanwezig was in het huis. Maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn.
...

Rond 17.40 uur werd de brandweer van De Panne en Veurne opgeroepen naar de smalle Doktersweg, op de hoek met de Blondéweg. Een voorbijganger had er plots rook en vlammen gezien achter de ramen van het voorste deel van het hoger gelegen huis. Eerst werd gevreesd dat Carine nog aanwezig was in het huis. Maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn. De brandweer had het vuur vrij snel onder controle maar de schade is aanzienlijk. De twee hondjes van Carine konden tijdig uit de brand gehaald worden en werden opgevangen door de politie. Intussen was ook Carine, die alleenstaande is, thuis aangekomen. (Lees verder onder de foto)"Ik was in shock toen ik plots al die brandweerwagens zag staan", vertelt Carine. "Ik moest meteen denken aan mijn twee hondjes, een Franse Bulldog en een Boxer. Zij houden mij zo vaak gezelschap thuis en toen ik de zwartgeblakerde ramen zag, vreesde ik meteen het ergste." "Gelukkig had de brandweer hen tijdig naar buiten kunnen brengen. De politie had hen in hun auto opgevangen. Ze waren doodsbang maar gelukkig mankeerden ze niets. Dat kan ik jammer genoeg niet zeggen van mijn huis, waar ik al 23 jaar woon. De schade binnen is echt groot. In de hoek vooraan, waar de brand is ontstaan, is heel veel brandschade. Daar staan kasten, zetels, mijn laptop, een hometrainer en decoratie: alles is kapot." "Daar stond ook mijn elektrische relaxzetel die de oorzaak is van de brand, wellicht door een defect. De hele zetel is uitgebrand en zo is het vuur overgeslagen. Die zetel was een cadeau voor mijn mama. We kochten die eind 2013 aan maar helaas heeft ze er niet lang van kunnen genieten. In 2014 is ze overleden en sindsdien staat de zetel bij mij. Als rugpatiënt gebruik ik die zetel dagelijks. Maar ze is ook een mooie herinnering aan mijn mama. Die ben ik nu jammer genoeg kwijt", zucht Carine. Omdat de brand- en rookschade in het hele huis aanzienlijk is, is het huis tijdelijk onbewoonbaar. "Ik verblijf nu met mijn honden bij mijn zoon in Lo-Reninge. Geen ideale situatie, maar het zal wellicht nog weken duren eer ik terug kan. En ik ben al niet gespaard gebleven in het leven. Mijn papa stierf in 2007 aan consequenties van Alzheimer. Mijn broer overleed het jaar daarop aan een agressieve vorm van kanker. Nadien verloor ik ook mijn job en raakte mijn auto total loss in een ongeluk. En nu dit. Het mag stoppen", vindt Carine.(JH)