Voor elke leerling was het anders werken. In plaats van gezellig naast elkaar te keuvelen met hun klanten, stond elke leerling Haarzorg vrijdagnamiddag aan een aparte tafel het haar te bewerken van... een pop. "Het is toch even wennen, want we krijgen nu geen feedback van de klant", zegt Angel Galloo (...

Voor elke leerling was het anders werken. In plaats van gezellig naast elkaar te keuvelen met hun klanten, stond elke leerling Haarzorg vrijdagnamiddag aan een aparte tafel het haar te bewerken van... een pop. "Het is toch even wennen, want we krijgen nu geen feedback van de klant", zegt Angel Galloo (20). Leraar Chantal Degruyter denkt nog 32 extra poppen te moeten aankopen voor de volgende lesweken. "Eén keer knippen of kleuren, en we kunnen de pop niet meer gebruiken", vertelt ze. "Zo'n pop kost snel 50 euro, een stevige uitgave voor de school. Het haar van zo'n pop is trouwens niet realistisch. Jammer, maar we moeten het doen met wat we hebben." Ook voor de leraar is het aanpassen. "Ik leg behoorlijk wat kilometers af: ik moet alles aanreiken, want de leerlingen moeten aan hun tafel blijven. Een mondmasker kan ik maar enkele minuten verdragen door mijn claustrofobie, daarom draag ik vooral een faceshield. Ik heb te doen met de leerlingen, want hun stages en andere leuke activiteiten vallen weg. Ze zouden vanavond hun Ladies Night houden op school, maar dat gaat niet door. Ook Spaanse stage valt in het water. Ik hoop dat hun minionderneming Hairlabb niet in de rode cijfers eindigt." De school probeert de leerlingen zoveel mogelijk op te fleuren, onder meer met een komische coronaquiz op de parking aan de ingang. "De leerlingen waren duidelijk blij om terug naar school te komen. Deze tweede eerste schooldag van het schooljaar is een unieke ervaring", besluit directeur Peter Vanthuyne. (TP)