MyMachine zet de ideeën van kinderen om in machines of videospelletjes. Onder begeleiding van Howest-studenten Industrieel productontwerpen, lieten de leerlingen van basisschool De Boomhut zich van hun meest creatieve kant zien. Zo vond Floor Vandekerckhove uit het vijfde leerjaar bijvoorbeeld de 'hartenmaker' uit. "Je m...

MyMachine zet de ideeën van kinderen om in machines of videospelletjes. Onder begeleiding van Howest-studenten Industrieel productontwerpen, lieten de leerlingen van basisschool De Boomhut zich van hun meest creatieve kant zien. Zo vond Floor Vandekerckhove uit het vijfde leerjaar bijvoorbeeld de 'hartenmaker' uit. "Je moet er gewoon in gaan liggen en als je er terug uit komt, ben je blij. Zelf heb ik hem op dit moment niet nodig, maar mijn vriendin haar ouders zijn gescheiden en kan zo'n machine dus wel gebruiken", zegt ze.Niene Vyvey uit het eerste leerjaar bedacht dan weer een machine om haar poes Missa te helpen. De 'miejaw', heet het ding. "Hij zorgt voor mijn kat als ik niet thuis ben", klinkt het. Mirthe Cuvelier kwam met min of meer hetzelfde idee op de proppen. "Maar dan voor mijn vogel."Ook Lila Roos uit het eerste leerjaar blijkt praktisch ingesteld. "Ik heb een machine uitgevonden die veters kan strikken. Omdat ik dat zelf nog niet kan." En haar machine geeft ook massages, net zoals de slaap-o-bot van Inigo Reinout Sinove uit het zesde leerjaar. "Maar mijn robot is vooral bedoeld om je goed te doen slapen", zegt hij. De robot werkt met slaappoeder. "Hij speelt zen-muziek, en hij heeft gevoelens. De problemen waar je anders van wakker ligt, kan je dus voor het slapengaan aan de slaap-o-bot kwijt. Hij leeft met je mee." Mo Sizling tenslotte, bedacht een dromenmaker. "Omdat die dromen van mij soms superslecht zijn." De beste ideeën worden vertaald naar een echte machine of verwerkt in een 'droomgame'. Het hele proces is vanaf november te volgen via de website www.mymachine.be.