Blauwe maandag
De een vloog uit naar Antwerpen, de ander woont nog altijd in Kortrijk. De West-Vlaamse stad waar zowel Leen als Stephanie geboren werden. Beiden delen ze een liefde voor schrijven en het goede leven. Elk om beurt geven ze hier een inkijk in hun week. Deze week is dat Stephanie Coorevits (36), auteur, psychologe en televisiemaakster.
Wanneer je dit leest, liefste lezer, is het gelukkig alweer vrijdag (toch een superieure dag wanneer het op weekdagen aankomt) en hebben we Blue Monday achter de rug. Heb je toevallig ook naar Radio 1 geluisterd? Daar ging het over de oorsprong van deze blauwe dag en wat voor een onzin dat toch blijkt te zijn.
Aan alle lezers die liever naar MNM luisteren, hier volgt een korte uiteenzetting: Een Britse ‘wetenschapper’ zou dus een formule hebben uitgevonden die bewijst dat de derde maandag van januari de meest depressieve dag van het jaar is. Ik ga de hele formule niet uit de doeken doen maar ze begint met: Neem het totaalbedrag van je openstaande schulden, trek daarvan je nettoloon af, alsook het weer . Het komt er dus op neer dat je je nettoloon moet optellen met het weer. Ik ben zeker geen wiskundig genie (zelfs geen wiskundige middelmaat als ik eerlijk mag zijn) maar zelfs ik weet dat ‘het weer’ geen geldige factor is bij het maken van sommen. Jammer eigenlijk, want wiskunde zou een stuk leuker geweest zijn als we naar believen willekeurige zaken in onze berekeningen mochten opnemen. (Leraar: ‘ Kan je eens uitleggen hoe je aan deze uitkomst bent gekomen? ’ Leerling: ‘ Wel mijnheer, ik heb de totale som vermenigvuldigd met zalmroze’. ) Ligt het aan mij of hebben we hier kansen laten liggen? Helaas.
Geluk zit in een prachtige rode Chanel-lippenstift en een familieverpakking Kinderchocolade
Terug naar Blue Monday . Het bleek dat de wetenschapper onder één hoedje speelde met een reisbureau en zijn formule slechts één doel had: de verkoop van reizen een boost geven door mensen erop te wijzen dat hun leven redelijk shitty was maar dat alles wel beter zou worden eens ze zonniger oorden opzochten. Gelukkig voor ons hebben we dit jaar nog altijd corona zodat wij, onschuldige consumenten, niet meer in de val kunnen worden gelokt door slinkse campagnes. Geen reis voor ons dit jaar (of vorig jaar, wat dat betreft). Afgelopen maandag heb ik slechts een broek, een serumkuur met hyaluronzuur, een prachtige rode Chanel-lippenstift en een familieverpakking Kinderchocolade gekocht. Mij gaan ze niet liggen hebben!
Stephanie
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier