Quick-Step Floors blijft ambitieus: “Er mag nog een ritzege bij”
Yves Lampaert en Tim Declercq blikten op de tweede rustdag maandag in Carcassonne even terug en ook al vooruit in deze Tour de France. “Onze Tour is al geslaagd,” klonk het, “maar er mag nog altijd een ritzege bij.”
Naast de aankondiging van nieuwe sponsor Maes 0.0%, ging het op de rustdag bij Quick-Step Floors natuurlijk ook over de Tour de France. De ploeg van Patrick Lefevere won al drie etappes, twee met Fernando Gaviria en één met Julian Alaphilippe die ook de bergtrui draagt.
“Ik ben tevreden over mijn Tour tot nu toe”, zegt Belgische kampioen Yves Lampaert. “Ik werd derde in de rit naar Roubaix en ik heb me, in mijn trui van Belgisch kampioen, kunnen tonen op de nationale feestdag. Dat was een doel en is me gelukt. Gisteren heb ik zwaar afgezien en beleefde ik mijn slechtste dag in de Tour. Hopelijk was dat mijn enige slechte dag en kan ik nu die derde week nog goed afwerken.”
Bolletjestrui
De ambitie blijft groot bij de ploeg. “Natuurlijk is onze Tour al geslaagd”, beseft Lampaert, “maar we zitten in een goede flow. We gaan nog steeds voor een zege, een vierde mag er altijd bij. Er volgen wellicht nog twee sprints en daar gaan Richeze en ik zeker onze kans gaan en mikken op een goed resultaat. En natuurlijk gaan we die bolletjestrui verdedigen van Julian. Dat zou fijn zijn om die te winnen en dan tot slot proberen om een goed klassement te rijden met Bob (Jungels).”
Tim Declercq sleurde de eerste week enorm hard op kop om de vluchters terug te pakken en droeg zo zijn steentje bij aan de zeges van Fernando Gaviria. “Ik heb hier al goed afgezien”, zei hij, “maar ik ben wel blij dat ik hier in de Tour ben en mijn ding kan doen. Het is ongelooflijk hoe groots zo’n Tour is, welke belangen er allemaal spelen en hoeveel supporters er langs de kant staan. Sommigen vuren me zelfs aan met mijn bijnaam: ‘El Tractor’. Dat is toch ongelooflijk. Er wacht nu nog één week. Ik hoop echt Parijs te halen en onderweg, als het kan, mee te glippen in een ontsnapping. Ik weet dat het moeilijk zal worden, maar dat is nog mijn persoonlijk doel in deze Tour.”
Biersponsor
Zoals hierboven al aangegeven zal Maes 0.0% vanaf januari 2019 op de shirts van Quick-Step Floors prijken. De bierbrouwer wordt met zijn alcoholvrije variant de officiële partner van het Quick-Step Floors team. “Dit is een nieuwe sponsor die perfect bij ons team past”, meent grote baas Patrick Lefevere.
“Ik ben zeer blij dat ik deze nieuwe sponsor kan aankondigen. Ten eerste is het logo blauw en wij houden van blauw”, lachte Lefevere maandag bij de persvoorstelling in Carcassone. “Ten tweede gaat het om jonge mensen die een bier maken met een zekere verantwoordelijkheidszin. Maes 0.0% is een perfecte match met onze ploeg. Geen ander merk kan de boodschap van kameraadschap beter uitdragen dan het “merk van de maten”. Het zal zeker interessant zijn om samen te werken en ons platform in te zetten om het verhaal van het team en het merk op een creatieve manier te vertellen. Ik hoop dat we met deze nieuwe samenwerking onze fans kunnen aanzetten om ook wat vaker voor alcoholvrij bier te kiezen: niet alleen veel gezonder, maar je moet ook niet stoppen met drinken als je nog moet rijden.”
“Bij geen enkele wielerploeg is dat groepsgevoel zo sterk als bij het Quick-Step Floors Cycling Team”, stelt Jan Bosselaers, marketing directeur van Maes. “Wij hebben geen seconde getwijfeld om met dit unieke team in zee te gaan. Het Quick-Step Floors Cycling Team is één van de grootste en beste wielerploegen ter wereld. Het was meteen duidelijk dat we bij Maes en het Quick-Step Floors Cycling Team dezelfde waarden delen. Dit is geen engagement voor één jaar, maar een partnership voor meerdere jaren.”
Tour de France 2018
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier