Knack Volley Roeselare speelt voortaan in de tomabel-hal

foto Bart © VDB
Redactie KW

Vanaf vandaag speelt Knack Volley Roeselare in de tomabel-hal. Dat is de nieuwe naam voor de internationale sporthal annex infrastructuur of de thuishaven van Knack Volley. Het is ook de illustratie van een sterkere Roeselaarse verankering en een partnership met de REO Veiling. Tomabel prijkt ook op de shirts, net als nog een nieuwe sponsor: verzekeringsmaatschappij Vivium.

De naam Sport en Evenementenhal Schiervelde blijft wel degelijk bestaan, maar slaat voortaan vooral op de recreatieve sporthal. De internationale zaal (met alles wat erbij hoort zoals kleedkamers, bureaus, vipruimte, vergaderzalen …) waar Knack Volley traint en wedstrijden afwerkt heet vanaf nu de tomabel-hal. Aan de gevel is alvast op twee plaatsen opvallende lichtreclame geplaatst zodat de nieuwe naam duidelijk zichtbaar is als je van de verschillende parkings komt.

Ondanks de coronapandemie, die tot een sportieve lockdown van bijna een half jaar leidde, bleef het bestuur van Knack Volley niet werkloos. Er werd niet aan doemdenken gedaan, maar het project dat vier jaar geleden opgestart werd, kreeg een ambitieus vervolg. Met de REO Veiling en de merknaam tomabel werd een partnership aangegaan. REO Veiling wordt meteen hoofdsponsor, samen met Roularta Media Group (Knack).

Dat Knack Volley vooral inzet op Belgisch talent van eigen streek sluit perfect aan bij de tomabel-producenten in de streek

“De filosofie achter het partnership dat voor drie jaar vastligt, is de vaststelling dat zowel Knack Volley als REO Veiling achter een gezonde levensstijl staan”, legt Francis De Nolf, voorzitter van Knack Volley, uit. “Onze volleybalbedrijvigheid via beweging naar jongeren toe, REO Veiling met de aangeboden groenten en fruit.”

Champions League

“Tomabel wil mensen inspireren om gezond te leven en om kwaliteitsvol bezig te zijn. Het staat voor topkwaliteit van eigen bodem in de Belgische markt en wil een degelijke referentie zijn in de Europese markten. Knack is een sterk Belgisch volleybalmerk met Europese allures en vormt een perfecte match met tomabel, dat actief is in landen als Frankrijk, Duitsland, Noord-Italië en de vele andere landen waar Knack via de Champions League actief is.”

“Dat Knack Volley vooral inzet op Belgisch talent van eigen streek sluit dan perfect aan bij de tomabel-producenten die in deze streek groenten en fruit telen. Met dit partnership wil REO Veiling ook de profilering van stad Roeselare als Food Valley manifesteren in binnen- en buitenland.”

Tomabel prijkt ook op de nieuwe wedstrijduitrustingen en ook verzekeringsmaatschappij Vivium is een nieuwe shirtsponsor.

Volleybalshow

Maar Knack werkt ook aan een intensere beleving van de volleybalwedstrijden. Via een klank- en lichtshow met vloerprojectie wil Knack nog meer volk naar de thuiswedstrijden lokken. Daarbij wordt niet alleen op de pure volleyballiefhebber gemikt, maar de liefhebbers van muziek en showevents moeten eveneens aan hun trekken komen. Wat de viparrangementen betreft, wordt er rond creatieve noviteiten gewerkt.

Coronaveilig supporteren

Zaterdag werkt Knack in de tomabel-hal een eerste thuiswedstrijd af. In samenwerking met Mensura, een externe dienst voor veiligheid en preventie op het werk, werd een organisatie opgemaakt die in totaal 800 toeschouwers moet toelaten om de thuiswedstrijden coronaveilig bij te wonen.

Registratie en reservatie vooraf zijn een noodzaak, er worden geen tickets op de wedstrijddag aan de kassa aangeboden. Reserveren moet op tickets@knackvolley.be. Op de website van Knack Volley staat de procedure van naaldje tot draadje toegelicht. (RBD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier