Energie Energie We dienden vorig jaar 2.038 klachten in over onze energieleverancier De klachtenstroom bij de Ombudsdienst voor Energie blijft genadeloos doorgaan, ondanks de afkoeling van de energiecrisis. In 2023 dienden alle West-Vlamingen samen 2.038 klachten in, goed voor zo'n 9 procent van het nationale totaal. Dat zijn er wel 400 minder dan in 2022, maar de Ombudsdienst had zelf verwacht dat de daling sterker zou zijn. 19 april 2024
Oostende / Lokale politiek Oostende / Lokale politiek Kwart meer klachten bij Ombudsdienst Oostende in vergelijking met opstartjaar, een derde blijkt gegrond De lokale Ombudsdienst Oostende kreeg in 2021 een kwart meer klachten te verwerken dan het opstartjaar 2020. Ombudsvrouw Griet Landuyt behandelt klachten die werden aangekaart bij de desbetreffende dienst, maar niet of onvoldoende werden behandeld. “In 122 van de 331 gevallen was de klacht gegrond.” 15 april 2022