“Een verborgen juweel aan de Belgische kust”: The Sunday Times lovend over Oostende

Lovende woorden in The Sunday Times over Oostende. © Belga/The Sunday Times
Redactie KW

Zo’n 1 miljoen Britten sloegen vorig weekend hun krant open en zagen een publicatie van een lovende stadsgids in The Sunday Times over Oostende. Hier werden de charme en attracties van Oostende uitgebreid belicht. Het artikel, getiteld “48 hours in Ostend”, gepubliceerd op The Times en verschenen in The Sunday Times, prijst de rijke geschiedenis, culturele diversiteit en levendige sfeer van Oostende.

Met een focus op de unieke architectuur, bruisende kunstscene en de culinaire hoogstandjes van de stad, belicht het artikel de vele redenen waarom Oostende een must-visit bestemming is aan de Belgische kust. Er is een verwijzing naar de Vistrap, James Ensor, Marvin Gaye, Fort Napoleon, The Crystal Ship en ook enkele verwijzingen naar restaurants, hotels en bars.

“We zijn ontzettend trots dat Oostende de aandacht heeft getrokken van The Times en dat ze onze stad erkennen als een bestemming die het ontdekken waard is”, zegt burgemeester Bart Tommelein. “Oostende heeft zoveel te bieden, van onze prachtige stranden tot onze levendige culturele scene en uitstekende gastronomie. We zijn verheugd dat meer mensen opgeroepen worden om onze stad te ervaren en om te genieten van alles wat het te bieden heeft.”

Journalisten en influencers

Toerisme Oostende vzw nodigt journalisten en influencers uit om de stad te komen ervaren en de verborgen pareltjes te ontdekken die in de stad te vinden zijn. Voor de internationale persreis, zoals deze van The Times, werd samengewerkt met Toerisme Vlaanderen. De oplage van de krant in combinatie met het online artikel zal er voor zorgen dat meer dan 1 miljoen Engelstaligen de leuke nieuwigheden ontdekken.

Peter Craeymeersch, algemeen directeur Toerisme Oostende vzw: “We kijken er telkens naar uit om journalisten en influencers te verwelkomen in Oostende en hen de kans te geven om de unieke charmes van onze stad te ervaren. We werken hier per profiel een uniek programma uit en kunnen zo een mix van gevestigde waarden en nieuwe zaken aanreiken. We zijn ervan overtuigd dat dit helpt om de stad echt te begrijpen en om de naamsbekendheid van Oostende als een topbestemming aan de Belgische kust verder uit te bouwen.”

Het volledige artikel.
Het volledige artikel. © The Sunday Times

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier