Marketingstudent Sven Pype uit Ieper wint prijs voor beste verkoopbrief

Redactie KW

Maandagavond werden in het Antwerpse Fakkeltheater de belangrijkste copywritingprijzen van het land uitgereikt.

Marketingstudent Sven Pype van Hogeschool VIVES in Kortrijk won het Gouden Dons. Die prijs bekroont de beste verkoopbrief gemaakt in het kader van een lesopdracht. Het Gouden Dons is het kleine zusje van de Gouden Veer. Een mix van taalorganisaties en de Belgian Direct Marketing Association reikt de prijzen uit.

Citaten van Briek Schotte

De student uit Ieper schreef een brief die mensen uitnodigde om naar de ploegvoorstelling te komen van zijn wielerclub Forza Zillebeke. De brief vertrekt vanuit een paar citaten van Briek Schotte. “Sven maakte een echt meesterwerk. Ik wist meteen dat dit topniveau ging worden en dat ik deze moest inzenden voor het Dons “, zegt VIVES-lector Wouter De Schepper.

“De uitspraken van Briek Schotte spreken tot de verbeelding en passen perfect bij de inhoud van mijn brief. Ik was overtuigd dat ik een sterk concept had bedacht. Ik ben trots dat ik deze prijs heb gewonnen. Wie weet kan ik ooit mijn dons inruilen voor een echte veer”, aldus Sven Pype.

(MF)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.