Jonge ondernemers Spes Nostra ontwikkelen ‘magisch blokje’

Van links naar rechts: Robbe Vandenbussche, Renzo Depoortere, Viktor Vanassche, Kenzo Dursin, Henri Dejonghe, Elias Benoit, Helena Quartier, Laura Devlaminck, Daan Manhaeve, Tim Wouters, Roel Blondeel, Branko Desmet, Emma D’haene en Ily Deloddere.©BR1 BRU
Van links naar rechts: Robbe Vandenbussche, Renzo Depoortere, Viktor Vanassche, Kenzo Dursin, Henri Dejonghe, Elias Benoit, Helena Quartier, Laura Devlaminck, Daan Manhaeve, Tim Wouters, Roel Blondeel, Branko Desmet, Emma D’haene en Ily Deloddere.©BR1 BRU
Redactie KW

Veertien jonge ondernemers uit het Spes Nostra Kuurne hebben de oplossing voor wie geregeld zijn sleutelbos, portefeuille, telefoon, balpen of kortingsbonnetjes kwijtraakt. Via hun minionderneming MagnéCle willen ze nu hun product op de markt brengen en zo kenbaar maken aan het grote publiek. Stiekem hopen de leerlingen alvast een plaatsje te kunnen veroveren in de West-Vlaamse finale.

Dit schooljaar moeten de veertien jonge ondernemers achter minionderneming MagnéCle extra creatief uit de hoek komen. Hoewel hun product volledig op punt staat, is hun grootste uitdaging nu om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. In tegenstelling tot voorgaande jaren zal dit echter niet kunnen gebeuren op een of andere kerstmarkt of evenement. “We zijn ons bewust van deze extra moeilijkheid waarmee we dit jaar worden geconfronteerd”, reageert Laura Devlaminck (17), ceo van MagnéCle. “Via een brief die verdeeld wordt naar al onze medeleerlingen op school, hopen we alvast een eerste stap in de goede richting te hebben gezet om onze MagnéClé onder de aandacht te brengen van hun ouders. Mond-aan-mond-reclame zou alvast leuk zijn, maar we gebruiken ook het internet. Via onze website, die voorzien is van een webshop, onze Facebook- en Instagrampagina, willen we eveneens heel wat mensen bereiken. Voorlopig rust er echter wel wat mysterie op gezien we bewust ons product niet volledig zichtbaar maken. Zo hopen we de nieuwsgierigheid van onze digitale bezoekers te prikkelen.”

Eikenhout met Magneet

Het product dat de veertien leerlingen van het Spes Nostra Kuurne in de maand augustus bedachten is de MagnéClé. Het hebbeding voor wie geregeld eens wat verliest, is vervaardigd uit een blokje eikenhout waarin een magneet zit verwerkt. “Omdat wij sociaal en lokaal ondernemen een warm hart toedragen, klopten we aan bij vzw Hise uit Harelbeke en WAAK om ons te helpen bij de vervaardiging van ons magisch blokje”, gaat Laura verder. “Het plaatsen van de magneet en het vernissen van het eiken blokje nemen we zelf voor onze rekening. De productie loopt alvast goed en ondertussen zijn onze eerste exemplaren helemaal klaar voor verkoop. Grote voordeel van de MagnéClé is dat wie er zich eentje aanschaft gegarandeerd nooit meer zijn sleutels of GSM kwijt raakt. Daarnaast heeft de MagnéClé eveneens een mooi design en hoeven er geen gaten in de muur geboord te worden om het eiken blokje te bevestigen.”

Het product is beschikbaar in twee versies, de MagnéClé en MagnéClé Plus. De verkoopprijs van de basisversie bedraagt 16,50 euro, de plus versie kost 24,50 euro. Het team achter minionderneming MagnéClé belooft alvast dat heel binnenkort het mysterie dat momenteel nog rust over hun magisch blokje zal onthuld worden op zowel hun website, Facebook- als Instagrampagina.

Bestellen

Het team achter minionderneming MagnéCle wordt gevormd door Robbe Vandenbussche, Renzo Depoortere, Viktor Vanassche, Kenzo Dursin, Henri Dejonghe, Elias Benoit, Helena Quartier, Laura Devlaminck, Daan Manhaeve, Tim Wouters, Roel Blondeel, Branko Desmet, Emma D’haene en Ily Deloddere. Meer info over de MagnéClé en MagnéClé Plus is terug te vinden op www.magnecle.be. Wie een exemplaar wil bestellen of meer info wil over het hebbeding kan terecht op magnecle.mini@gmail.com. (BRU)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier