Feestcomité wil inwoners stimuleren om lokaal te winkelen, eten en drinken: “Desselgemnaar, kom uit uw kot!”

Namen foto v.l.n.r.: Charlotte Tassaert, Isabelle Descamps, Danny Tassaert, Bart Neirynck, Jurgen Destoop, Lesley Schamp, Fay Coorevits, Luna Coorevits. © ELD
Redactie KW

De coronacrisis gooide roet in het eten bij verenigingen, horeca en winkels. Nu er stilaan terug een einde aan de tunnel te zien is, wil het Desselgemse Feestcomité helpen om het sociale, culturele, en commerciële leven in de gemeente terug volop op gang te brengen. Daarom lanceren ze een actieweekend onder de naam ‘Desselgem, KOM UIT UW KOT’, ludiek afgekort tot #KUUK.

“We proberen zoveel mogelijk Desselgemnaren te stimuleren om in dat weekend buiten te komen. Om te winkelen, te sporten, de horeca te bezoeken, samen te komen met een vereniging of met vrienden, noem maar op. Verenigingen of winkels zijn vrij om zelf in dat weekend een KUUK-activiteit of actie op te zetten. Wij hoeven er niks voor terug”, vertelt Bart Neirynck van het Feestcomité.

“Zie het als extra Weekend van de Klant. Zo zal ‘Petites Plantes Pop-up’, een webwinkel, op zaterdag voor eenmaal fysiek verkopen op een nader te bepalen locatie. De wereldwinkel voorziet dan weer een cavaproeverij en FitStudio houdt een kennismakingsmoment. Wel vragen we dat iedereen zijn of haar gezond verstand gebruikt, en zich aan de dan nog geldende coronaregels houdt. De reacties zijn alvast positief. De mensen beseffen meer dan ooit dat het lokaal shoppen en het deelnemen aan het verenigingsleven een van de pijlers is van een levendige gemeente.”

Zie het als een extra Weekend van de Klant

Het Feestcomité zorgt via diverse kanalen voor promotie, en zal in het weekend zelf ook actief deelnemen en een wedstrijd organiseren. Ze zochten daarvoor samenwerking met de twee actiefste Desselgemse Facebookgroepen: ‘Je bent van Desselgem als je…’ en ‘Desselgem.net’. Wie dat wil kan op sociale media een foto plaatsen van zichzelf bij zijn favoriete vereniging of in zijn favoriete winkel, met de tag #KUUK erbij. Zo zal het Feestcomité er de origineelste foto’s uitpikken en de betrokkenen van een waardebon voorzien. Of het een jaarlijkse actie wordt, dat weten ze nog niet. “We zullen achteraf zien wat het teweegbracht”, gaat Bart verder. “November is sowieso een donkere maand waarin in feite weinig te doen is, dus misschien is dit een ideaal bruggetje naar de feestdagen in december, en daaropvolgend onze eigen Apéro Ski op 22 januari 2022. Misschien is het ook een ideale gelegenheid voor de Desselgemnaar om lokaal de kerstboodschappen en -bestellingen al te doen. En wie weet doen de Sint en de Kerstman al hun eerste inkopen bij onze lokale handelaars”, besluit Bart Neirynck. (ELD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier