Dienst Toerisme ontvangt het Q-label
26 West-Vlaamse toeristische organisaties haalden succesvol de eindmeet van het Q-traject. Gedurende een jaar zetten ze zich met hun team in om de kwaliteit van hun gastbeleving en bezoekerstevredenheid te optimaliseren. Een van die organisaties was de dienst Toerisme Kortemark. En ze vielen in de prijzen.
Door in het Q-traject te stappen, kiezen toeristische ondernemers uit de reca- en logiessector en managers van musea, attracties en toeristische infokantoren er bewust voor om hun werking grondig in vraag te stellen. De deelnemers leven zich in hun gasten in om zo de sterktes en zwaktes van hun onderneming te achterhalen en er wordt ook gezocht naar het waarom van hun organisatie. Naast plenaire sessies bestaat het Q-traject uit drie individuele coachingsessies, een mystery visit en een actieve bevraging van de klanten. De medewerkers en dus het volledige team van de organisatie, worden actief betrokken. Er is niet enkel aandacht voor de manager, het zijn vaak de medewerkers die het meeste contact hebben met de klant. Op het einde van het traject dienen de deelnemers een groeiplan in met acties voor de komende jaren.
Fotoshoot
Hilde Dewilde, Jessie Roels en Kaatje Devoghel van de dienst Toerisme Kortemark smeten zich de voorbije maanden stuk voor stuk om dat felbegeerde Q-label van Westtoer binnen te halen. Samen zetten ze Toerisme Kortemark elke dag op de kaart en werken ze aan een gevarieerd aanbod voor mensen van buiten en binnen de gemeente. En dat wisten ze bij Westtoer blijkbaar ook naar waarde te schatten. Op 21 februari kregen ze het label overhandigd en mochten ze deelnemen aan een professionele fotoshoot. Ook de toeristische diensten van Knokke-Heist en Dadizele vielen in de prijzen, maar eveneens het In Flanders Fields Museum en brouwerij Sint-Bernardus. (JDK)
Meer info is te verkrijgen in De Mouterij of op de website www.kortemark.be.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier